Rovnice atraktivní náborové komunikace – 3. díl (smysluplná komunikace)
Jak namíchat ten správný koktejl náborové komunikace, aby byla pro cílovou skupinu kandidátů…
Číst víceTento článek byl napsán pro HR kavárnu.
Průzkum společnosti PricewaterhouseCoopers prokázal1), že pro více než 1 250 generálních ředitelů společností z 60 zemí je hledání klíčových talentů prioritou číslo 1. Ano, generální ředitelé tvrdí, že nemít talentované lidi na správných místech je pro růst vaší společnosti obrovskou hrozbou.
Donekonečna je omíláno, že HR oddělení by se mělo chovat více strategicky2) a méně takticky. A protože nábor nových zaměstnanců spadá pod HR oddělení, kritika se týká i jich. Je logické vinit právě je.
Přiznejme si to: Nábor zaměstnanců se vždycky hodil na HR oddělení, protože nikdo jiný nevěděl, co s tím. Je pochopitelné, že zaměstnávání spadá pod HR oddělení. Myslím tím vyhledávání a najímaní lidí na pozice, které je relativně snadné obsadit.
Ale opravdový strategický nábor prostě nikdy HR oddělení neseděl.
Chtěla bych se s vámi podělit o to, jak bychom mohli „zachránit“ nábor nových zaměstnanců. Teď mám na mysli ten strategický. Přesuňme ho pod jiné oddělení, které se mu více podobá. Údajně takový přesun posílí schopnost společnosti jednat během náboru více takticky, a to je důležité kvůli nové pozornosti, které se této oblasti dostává od generálních ředitelů.
Domov je v marketingu
Věřím, že nábor by měl spadat pod oddělení marketingu, protože nábor i marketing se soustředí ven, na budoucnost, dělí se o společnou vizi podniku a mají podobné zodpovědnosti, ačkoli pracují s jinými lidmi – oddělení marketingu se zákazníky a HR oddělení s kandidáty.
Celý článek naleznete na HR kavárně zde.
Odkazy:
Více o autorce článku Jacque Vilet a její článek v originálu
1) PwC: Global CEO Survey
Dále si přečtěte:
Inspirace ze světa náborové komunikace
Jak namíchat ten správný koktejl náborové komunikace, aby byla pro cílovou skupinu kandidátů…
Číst vícePrvní den v práci je důležitou složkou budování vztahu ke značce zaměstnavatele, aneb on-boarding…
Číst víceO tom, že první dojem vyvolaný spotřebitelskou značkou nemusí odpovídat tomu, jaká je firma coby…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.