Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Když vám smysl napne plachtu

Kocovina jako řemen 

Po dlouhém období konjunktury, období silného hospodářského růstu podporovaného až zvrácenou spotřebou a bujarým státním rozhazováním, přišlo vystřízlivění. U nás ve střední Evropě spíše pohoda, jižněji už přihořívá a v Americe mnohde hoří. Ve Španělsku 55% nezaměstnanost absolventů středních a vysokých škol [2], ve Spojených státech vylidňující se města.

Sladký spánek na reklamních vavřínech

Odrazem toho je, že ve světě byznysu reklamní znělky fungují výrazně méně nebo vůbec. Firmy to ale ještě nepochopily. Jejich reklamy – re-klamy – nám pořád slibují více, než jsou schopny ve skutečnosti dodávat. Slibují nám Zadara, aby pak po nástupu nového byznys modelu – virtuálních operátorů – nabízely většího Zadara. Pořád dokola jsou jejich výrobky větší, výkonnější, úspornější, novější..., zatímco my zákazníci toužíme po férovém jednání a opravdovosti. Odvaha se ale nenosí. Přísliby alà Churchillovo „Slibuji vám jen krev, pot a slzy." nečekejme. 
Podobné je to i v oblasti komunikace firem vůči budoucím zaměstnancům. To byla jiná, když vyvěsil svůj náborový inzerát Sir Ernest Henry Shackleton (15. února 1874 – 5. ledna 1922), polární badatel irského původu. Ten žádné benefity nesliboval. Sliboval „jen" riskantní výpravu, malý plat, hořkou zimu, měsíce úplné tmy, permanentní nebezpečí, nejistý návrat a jako „jedinou výhru" čest a slávu v případě návratu. Přihlásilo se mu 5 000 odvážlivců, aby se jich 28 nalodilo. 

Očekávání = zklamání

Prémiový prací prášek má údajně stejné složení jako ten s privátní značkou obchodního řetězce, který stojí výrazně méně (osobně vám prozradím, o který se jedná). Objevil jsem i svůj oblíbený rybí salát v majonéze, stejně dobrý, od stejného výrobce, jenom s jiným logem na etiketě za 2/3 ceny! Tento týden se nám pokazila dvouapůlletá myčka. Nevadí, přikoupili jsme si roční záruku. Jaké to milé překvapení, když nám pojišťovna zahlásila, že na návštěvu vyřešení, resp. „zlikvidování" případu má 4−6 týdnů?! Vskutku skvělá služba zakoupená od slovutného internetového prodejce. Vztahy jsou zničeny. Důvěra pošlapána. 
Respekt a věrnost lidí ke značkám je v mnoha případech hudbou minulosti. Nemůžeme se divit, že většině lidí na celém světě je šumák, jestli zítra zmizí z povrchu zemského 73 % značek! [1] A teď si jen představte ty balíky peněz vynakládaných každý den na marketingovou komunikaci, public relations a „věrnostní" programy.

Celý článek si přečtěte zde.

Použité zdroje:

[1] Havas Media – Meaningful Brands research 2013. Celosvětový výzkum, jehož cílem bylo zjistit propojení lidí se značkami. Zúčastnilo se ho 700 značek a přes 134 tisíc spotřebitelů ve 23 zemích. Více zde .
[2] With Youth Unemployment At 55 Percent, Spanish Students Take To The Streets, autor Dan Alexander, www.forbes.com, 2. 8. 2013
 

Déle si můžete přečíst: 

LOGO! Obrázek nebo symbol značky?

Optiscont a jeho život podle BrandBooku

Osobní značka - reputace, která nás odlišuje a prodává

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.