Trnitá cesta do hlavy študákovy
Linkovaným sešitem na vysokoškoláky? Ano i takové věci děláme. A světe div se, ono to funguje.…
Číst vícePo dlouhém období konjunktury, období silného hospodářského růstu podporovaného až zvrácenou spotřebou a bujarým státním rozhazováním, přišlo vystřízlivění. U nás ve střední Evropě spíše pohoda, jižněji už přihořívá a v Americe mnohde hoří. Ve Španělsku 55% nezaměstnanost absolventů středních a vysokých škol [2], ve Spojených státech vylidňující se města.
Odrazem toho je, že ve světě byznysu reklamní znělky fungují výrazně méně nebo vůbec. Firmy to ale ještě nepochopily. Jejich reklamy – re-klamy – nám pořád slibují více, než jsou schopny ve skutečnosti dodávat. Slibují nám Zadara, aby pak po nástupu nového byznys modelu – virtuálních operátorů – nabízely většího Zadara. Pořád dokola jsou jejich výrobky větší, výkonnější, úspornější, novější..., zatímco my zákazníci toužíme po férovém jednání a opravdovosti. Odvaha se ale nenosí. Přísliby alà Churchillovo „Slibuji vám jen krev, pot a slzy." nečekejme.
Podobné je to i v oblasti komunikace firem vůči budoucím zaměstnancům. To byla jiná, když vyvěsil svůj náborový inzerát Sir Ernest Henry Shackleton (15. února 1874 – 5. ledna 1922), polární badatel irského původu. Ten žádné benefity nesliboval. Sliboval „jen" riskantní výpravu, malý plat, hořkou zimu, měsíce úplné tmy, permanentní nebezpečí, nejistý návrat a jako „jedinou výhru" čest a slávu v případě návratu. Přihlásilo se mu 5 000 odvážlivců, aby se jich 28 nalodilo.
Prémiový prací prášek má údajně stejné složení jako ten s privátní značkou obchodního řetězce, který stojí výrazně méně (osobně vám prozradím, o který se jedná). Objevil jsem i svůj oblíbený rybí salát v majonéze, stejně dobrý, od stejného výrobce, jenom s jiným logem na etiketě za 2/3 ceny! Tento týden se nám pokazila dvouapůlletá myčka. Nevadí, přikoupili jsme si roční záruku. Jaké to milé překvapení, když nám pojišťovna zahlásila, že na návštěvu vyřešení, resp. „zlikvidování" případu má 4−6 týdnů?! Vskutku skvělá služba zakoupená od slovutného internetového prodejce. Vztahy jsou zničeny. Důvěra pošlapána.
Respekt a věrnost lidí ke značkám je v mnoha případech hudbou minulosti. Nemůžeme se divit, že většině lidí na celém světě je šumák, jestli zítra zmizí z povrchu zemského 73 % značek! [1] A teď si jen představte ty balíky peněz vynakládaných každý den na marketingovou komunikaci, public relations a „věrnostní" programy.
[1] Havas Media – Meaningful Brands research 2013. Celosvětový výzkum, jehož cílem bylo zjistit propojení lidí se značkami. Zúčastnilo se ho 700 značek a přes 134 tisíc spotřebitelů ve 23 zemích. Více zde .
[2] With Youth Unemployment At 55 Percent, Spanish Students Take To The Streets, autor Dan Alexander, www.forbes.com, 2. 8. 2013
LOGO! Obrázek nebo symbol značky?
Linkovaným sešitem na vysokoškoláky? Ano i takové věci děláme. A světe div se, ono to funguje.…
Číst víceMiliardový poradenský byznys kolem Mileniálů - zástupců generace Y - je neuvěřitelný, nafoukaný a…
Číst víceNaučíme vás, jak vytvořit atraktivní nabídku a udělat z náborového procesu zážitek.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.