Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Práce v mobilu frčí

Společnosti nyní potřebují kariérní stránky přizpůsobené mobilům. Technologický pokrok v oblasti mobilních zařízení a konektivity učinily z mobilů médium, které stále více ubírá klasickým kanálům jak TV, online, rádio a tisk. Co se týká podílu na mediálním koláči, mobily vyrostly ze 4% v roce 2009 na 20% v roce 2013! A trend předpovídá další růst.

Tento článek byl uveřejněn 18. listopadu na stránkách universumglobal.com, v originále si můžete přečíst zde.

Tři významné důvody pro investování do mobilních řešení kariérních stránek vycházejí z této statistiky:

  • 70% uchazečů o práci používá mobilní zařízení při hledání práce
  • 81% zaměstnanců používá chytré telefony v práci
  • 23% vyhledávání obsahujících slovo "práce" je z mobilů  

Seznam pěti doporučení pro tvorbu mobilních kariérních stránek, která nepřekládáme, najdete níže.

1. Invest in a great user experience

The mobile version of an organization’s career site must cater to job seekers and fulfill the following criteria: give a great immediate impression, be user friendly from start to finish, reflect company culture and values, and it must be authentic. Lastly, the mobile site must make it easy to apply and refer jobs to talent.

2. Streamline the career application process

Applying for jobs needs to be an easy and smooth process on a mobile site. Again, companies should think of the user experience and try optimizing their sites for recruiting and filtering candidates via this channel.

3. Use social networks

Integrate social networks like Facebook, Twitter, and LinkedIn in a mobile careers site is a must. Social media is a great tool to use to promote jobs and target talent. It’s also a great channel for the candidate and employer to assess if they’re the right match for each other, as they reveal their respective profiles in a social way. Moreover, linking the candidate application process to the individuals LinkedIn profile also helps create a smoother application process, as a candidate doesn’t have to start from scratch in filling their details and can automatically transfer their professional profile details.

4. Use rich media in your mobile site

Use rich media on your mobile site – for example, videos and images are easier to digest than pages of lengthy descriptions and come across as more appealing content. It’s, however, important to keep the video short and concise and keep the images light for mobile use. Organizations should consider what content would be engaging and create a personalized feeling.

 5. Don’t over rely on technology

In today’s day and age, mobile is becoming an invaluable recruiting and referral tool. However, recruiters still need to meet and engage with candidates as nothing can replace face-to-face contact and interaction. If, for example, a recruiter wants to convince a talent to join their organization, it’s best done in person.

As mobile devices improve and as companies become better at adapting their websites for mobile application, the channel and the technology will only continue to grow. Companies should therefore start to invest in developing a mobile version of their recruitment site to accomplish the main goal: make it easier for the organization and talent to connect.

 

A na závěr jeden senzační příklad mobilní náborové stránky společnosti PepsiCo.

  • jednoduché a přívětivé grafické rozhraní
  • napojení na sociální sítě
  • hojně využívá rozmanitý obsah a prostředky
  • jasná navigace
  • umožňuje kandidátům spojení s PepsiCo, vyhledávání otevřených pozic, zjištění více informací o společnosti a spojení s jejich zásobárnou talentů 

Dále si můžete přečíst:

Inspirace ze světa náborové komunikace 

Lesk a bída náborové komunikace

Jak ulovit nejlepší lidi do svého týmu

Dostávejte naše nejlepší články každý měsíc do e-mailu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.