3 tipy, jak připravit firmu na krizi
Pro někoho krize, pro někoho příležitost. Pro firmy, které chtějí toto období uchopit jako…
Číst víceSpolečnosti nyní potřebují kariérní stránky přizpůsobené mobilům. Technologický pokrok v oblasti mobilních zařízení a konektivity učinily z mobilů médium, které stále více ubírá klasickým kanálům jak TV, online, rádio a tisk. Co se týká podílu na mediálním koláči, mobily vyrostly ze 4% v roce 2009 na 20% v roce 2013! A trend předpovídá další růst.
Tento článek byl uveřejněn 18. listopadu na stránkách universumglobal.com, v originále si můžete přečíst zde.
Tři významné důvody pro investování do mobilních řešení kariérních stránek vycházejí z této statistiky:
Seznam pěti doporučení pro tvorbu mobilních kariérních stránek, která nepřekládáme, najdete níže.
The mobile version of an organization’s career site must cater to job seekers and fulfill the following criteria: give a great immediate impression, be user friendly from start to finish, reflect company culture and values, and it must be authentic. Lastly, the mobile site must make it easy to apply and refer jobs to talent.
Applying for jobs needs to be an easy and smooth process on a mobile site. Again, companies should think of the user experience and try optimizing their sites for recruiting and filtering candidates via this channel.
Integrate social networks like Facebook, Twitter, and LinkedIn in a mobile careers site is a must. Social media is a great tool to use to promote jobs and target talent. It’s also a great channel for the candidate and employer to assess if they’re the right match for each other, as they reveal their respective profiles in a social way. Moreover, linking the candidate application process to the individuals LinkedIn profile also helps create a smoother application process, as a candidate doesn’t have to start from scratch in filling their details and can automatically transfer their professional profile details.
Use rich media on your mobile site – for example, videos and images are easier to digest than pages of lengthy descriptions and come across as more appealing content. It’s, however, important to keep the video short and concise and keep the images light for mobile use. Organizations should consider what content would be engaging and create a personalized feeling.
In today’s day and age, mobile is becoming an invaluable recruiting and referral tool. However, recruiters still need to meet and engage with candidates as nothing can replace face-to-face contact and interaction. If, for example, a recruiter wants to convince a talent to join their organization, it’s best done in person.
As mobile devices improve and as companies become better at adapting their websites for mobile application, the channel and the technology will only continue to grow. Companies should therefore start to invest in developing a mobile version of their recruitment site to accomplish the main goal: make it easier for the organization and talent to connect.
A na závěr jeden senzační příklad mobilní náborové stránky společnosti PepsiCo.
Dále si můžete přečíst:
Inspirace ze světa náborové komunikace
Pro někoho krize, pro někoho příležitost. Pro firmy, které chtějí toto období uchopit jako…
Číst víceDlouhé texty plné nepodstatných informací jsou morem náborové komunikace. Jde to ale i jinak –…
Číst vícePak pro vás máme desatero rad jak se dobrat SEO úspěchů.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.