10 fantastických kariérních stránek
Apple, Google, ITV, Pepsi .... Co se můžeme od těchto společností naučit?
Číst víceZnačku nelze vědomě a smysluplně budovat bez toho, aniž by lidé ve firmě věděli, jaká má jejich značka být, jaký je její ideální obraz, ke kterému všichni společně směřují. BrandBook je ucelenou formulací tohoto ideálního obrazu značky a parametrů, které jej tvoří. Je to ta nejdůležitější strategie, kterou firma má. Předurčuje cestu, kterou se ubírá.
Značka není ani logo ani název firmy či produktu, jak se stále mnoho lidí domnívá. Značka je to, co si o vás lidé povídají, když zrovna nejste v místnosti, co k vám cítí. Je to soubor asociací, které si zákazník vytváří ve své hlavě ve vztahu k firmě, jejím produktům a službám, jejím lidem. Cílem budování značky je pak tyto asociace spoluvytvářet a dlouhodobě řídit.
Značka je živý organismus, jehož základem je DNA, která do značné míry předurčuje, co bude značka zač.
V minulosti byly klíčovými nástroji úspěchu firem továrny, peníze či patenty.
Pro dnešní svět a zákazníka, který se v něm pohybuje, je typická zahlcenost produkty a jejich funkcemi, informacemi, sděleními a médii. Zásadním nástrojem konkurenční výhody a jedinečnosti se stala značka. Většina nákupů je dnes realizována na základě důvěry ke značce. Pokud dnes nejste značka, jste komodita. Značka je světlo na konci tunelu a těmi, které přitahuje, jsou lidé – vaši zákazníci i vaši zaměstnanci.
BrandBook není jen dalším z manuálů, na které se práší kdesi ve firemní knihovně. Je to filozofie, kterou musí celá firma, všichni její lidé, žít. Určuje, jak se firma chová, jak vypadá, co dělá a říká, jaké si do svých řad vybírá lidi a jak s nimi žije a pracuje. BrandBook je zrcadlem pro veškeré firemní konání. Co je s ním v souladu, je v souladu i se značkou, co v souladu není, může značku poškodit a je nutné se toho vyvarovat. Pokud firma žije podle svého BrandBooku, tedy v souladu s filozofií ideálu své značky, je srozumitelná pro své zákazníky i zaměstnance, lidé mohou sdílet hodnoty, které vyznává, a mohou ji následovat.
Směrem k zaměstnancům
Firemní hodnoty vytesané do kamene
Employer Value proposition - inspirace od L'Oreál
Apple, Google, ITV, Pepsi .... Co se můžeme od těchto společností naučit?
Číst víceTři písmenka navíc, která v praxi představují velký rozdíl. Značka zaměstnavatele versus budování…
Číst víceMožná si lámete hlavu nad tím, čemu věnovat v externím Employer Brandingu pozornost, co do své…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.