Nábor talentovaných lidí na univerzitě v Berkeley
Jak se univerzita v Berkeley vrátila do hry v náboru talentovaných lidí?
Číst víceAbydos. Středně velká rodinná firma z Hazlova u Františkových Lázní vás na svém webu nezasype nabídkou work-life balance či kariérních možností. Dominantní roli zde naopak hraje firemní kultura. Ta se jako téma prolíná veškerým obsahem webu. Je přítomna v nabídce kandidátům, mluví o ní samotní zaměstnanci ve videích. Právě kultura je to, co dokáže Abydos od velkých fabrik v okolí odlišit nejvíce.
„Jsme řešením tvých problémů, tvoje příležitost. Jestli na to máš.“ Tak zní ústřední slogan na kariérním webu. Znamená to, že když zvládnete náročnou práci v drsném prostředí (brusírna a lakovna nejsou místa pro slečinky), stanete se součástí rodiny, která se o vás postará. Firma vám pomůže vysekat se z problémů finančních i osobních, dá vám šanci, i když má vaše minulost nějaké ty škraloupy. Kdo tvrdě pracuje, vydělá si jako v Německu. V podstatě tak by se dala shrnout nabídka společnosti na dělnických profesích, kterých je ve firmě samozřejmě nejvíce. Abydos otevřeně říká, že není firmou pro každého.
Obsah, použitý jazyk i styl fotek a videí působí opravdově. Není zde vidět snaha něco přikrášlit či skrýt. Po pár minutách strávených na webu máte jako kandidát jasno o tom, s jakými lidmi, v jakých podmínkách budete pracovat. Výhodou je, že kandidáty, kteří do Abydos po zhlédnutí webu přijdou, vědí, co je čeká a že to nebude procházka růžovým sadem. Tato firma se vás nesnaží opít rohlíkem a nalákat na superlativy. Prostě vám věci ukazuje takové, jaké skutečně jsou.
Ústředním obsahem kariérního webu jsou videa zaměstnanců. Jejich příběhy a názory jsou opravdové a necenzurované. Nevadí, že v nich na adresu firmy nezaznívají jen superlativy. Cílem není firmu vychválit do nebe, ale představit ji takovou, jaká skutečně je. Navíc se vše odehrává v pracovním prostředí takže si kandidát udělá dobrý obrázek o tom, jak to v Abydosu vypadá.
Jsem rád, že jsme Abydosu moli pomoci formulovat nabídku a své představení kandidátům, že jsme mohli pracovat s managementem, mluvit se zaměstnanci, stát se tvůrci strategie a podílet se na tvorbě obsahu. Byla to zajímavá zkušenost.
Jak se univerzita v Berkeley vrátila do hry v náboru talentovaných lidí?
Číst víceFirmám teče do bot a k HR marketingové komunikaci se uchylují coby ke spáse. Bude to však stačit i…
Číst víceO tom, jak se vedou a nabírají lidé tam, kde to funguje.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.