Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Gamifikace náboru pod taktovkou PwC

Společnost NanoShadow založená v roce 2014 Jacekem Szadowiakem, zabývající se nanotechnologiemi, které slouží ke zlepšování kvality života. U jejího zrodu stálo pár nadšenců převážně z akademického prostředí, kteří postupně z tohoto start-upu vybudovali jeden z nejrychleji se rozvíjejících podniků v oblasti nanotechnologického průmyslu s 300 zaměstnanci. Její pobočky dnes najdete nejen v Polsku, Rusku, Číně, USA, Německu, Izraeli Ukrajině, ale také v České republice.

 

Firma se před dvěma lety pokusila o vstup na burzu, ale tyto plány překazila společnost PwC, které odhalila zpronevěru tehdejšího finančního ředitele Igora Mejera. Nyní se o tento krok NanoShadow pokouší znovu, ale stále zde jsou nejasnosti v oblasti financí. Audit společnosti opět provádí PwC

Vypadá to jako reálný popis společnosti, která nechala prověřit své zdraví firmou z Velké čtyřky? Celé je to ovšem fiktivní case study, která má prověřit schopnosti uchazečů, kteří se do polského PwC hlásí. Polští náboráři se rozhodli nejít klasickou cestou testů a několika hodinového assessment centra. Výběru vhodných kandidátů především z řad generace Y a Z věnují péči a spoustu času. Proto vymysleli komplexní studii, pomocí které se 100 nejúspěšnějších uchazečů stane na jeden den auditory, kteří společnost NanoShadow auditují.

Uchazeči se na finální den v kůži auditora připravují dva měsíce dopředu, kdy sledují události a sbírají informace o této společnosti, které jsou potřebné k provedení auditu.

 „Cílem je zprostředkovat uchazečům možnost provést audit společnosti, vyzkoušet si práci v daném oddělení a ponořit se do světa klienta předtím, než začnou pracovat na reálných firmách. Navíc úkoly, které jsou pro účastníky připraveny vyvolají spoustu emocí a HRisti tak mohou lépe odhadnout jejich kompetence, které nemusejí být na první pohled zřejmé.“ Toto o projektu říká Ewa Zmyslowska, ředitelka personálního oddělení polského PwC.

Jedinečná není pouze případová studie, ale také způsob, jakým o tomto náboru dává PwC vědět. NanoShadow i sám fiktivní prezident společnosti má na sociálních sítích, jako Facebook, LinkedIn, Twitter vlastní účet, díky kterému komunikuje s veřejností. Recruiteři tak chtějí maximálně uzpůsobit nábor očekávání nastupujících generací na trh práce, a tak se jim snaží co nejvíce přiblížit cestou, která je pro ně přirozená.

Máte také zajímavý způsob náboru? Neváhejte se s námi o něj podělit.

Vykopli jsme 3. ročník naší konference Employer Branding Experience. Letos uslyšíte příběhy firem jako Air Bank, EYELEVEL, Tesena, McDonald’s nebo Kiwi. Navíc – nově – se budete moci zúčastnit dvou hodinových workshopů, na kterých se budeme věnovat tématům jako definování EVP, žití podle firemních hodnot, gamifikace onboardingu, tvorba obsahu komunikace a persón kandidátů či měření HR marketingových aktivit. 

A pozor – do 15. 7. jsou lístky za early birds cenu.

Dostávejte naše nejlepší články každý měsíc do e-mailu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.