Todd Kunsman, šéf marketingu v everyone social si dal práci a shromáždil data z různých průzkumů do jednoho článku. Pěkně děkujeme. Originál, v plném znění a angličtině, si můžete přečíst zde.
Employer Branding statistika
Možná se vám budou tato čísla hodit, připravujete-li si prezentaci na steč se šéfem, kterého potřebujete přesvědčit o investici do budování značky zaměstnavatele.
- 96 % společností se domnívá, že značka zaměstnavatele a pověst může mít pozitivní nebo negativní dopad na příjmy, avšak méně než polovina (44%) sleduje tento dopad. (CareerArc)
- 78 % uchazečů o zaměstnání uvádí, že zkušenost kandidáta, kterou získávají, je ukazatelem toho, jak společnost hodnotí své lidi. (Talent Adore)
- Při rozhodování o tom, kam se ucházet o zaměstnání, 84 % uchazečů o zaměstnání uvádí, že pověst společnosti jako zaměstnavatele je důležitá. (TalentNow)
- 9 z 10 kandidátů by se ucházelo o zaměstnání, pokud by šlo o značku zaměstnavatele, která je aktivně udržována. (Workable)
- 50 % kandidátů tvrdí, že nebudou pracovat ve společnosti se špatnou pověstí - dokonce i za zvýšení odměny. (TalentNow)
- Fluktuace zaměstnanců se může snížit o 28 % investováním do značky zaměstnavatele. (Office Vibe)
- 80 % talent manažerů se domnívá, že značka zaměstnavatele má významný vliv na schopnost najmout si skvělé talenty. (LinkedIn)
- Negativní reputace stojí společnosti nejméně o 10 % více při náboru zaměstnance. (Harvard Business Review)
- Pokud by měly podniky neomezené rozpočty, chtěly by více investovat do značky zaměstnavatele (53%). (LinkedIn)
- 60 % náborářů se domnívá, že při rozhodování o tom, zda přijmou člověka, či ne, má nejvyšší důležitost zapadnutí do firemní kultury. (Jobvite)
- 86 % žen a 67 % mužů z USA by nenastoupilo ke společnosti se špatnou reputací. (CRO Magazine)
- Největší tři kanály, které malé a střední podniky plánují k rozšíření své značky zaměstnavatele jsou firemní webové stránky (69 %), on-line profesionální sítě (61 %), sociální média (47 %). (LinkedIn)
- Negativní hodnocení produktů a služeb je faktor č.1, který poškozuje značku zaměstnavatele (označené jako "škodlivé" u 95 % pracovníků a "velmi škodlivé" nebo "extrémně škodlivé" u 80 % pracovníků). (CareerArc)
- 92 % lidí by uvažovalo o změně pracovních míst, pokud by byla nabídka pracovní pozice u firmy s vynikající firemní reputací. (CR Magazine)
- 62 % uživatelů Glassdoor souhlasí s tím, že jejich vnímání společnosti se zlepší poté, co zaměstnavatel odpoví na recenzi. (Glassdoor)
- 86 % HR profesionálů říká, že nábor se stále více podobá marketingu. (iCIMS)
- 64 % spotřebitelů přestalo kupovat značku po vyslechnutí zpráv o špatném zacházení se zaměstnanci této společností. (CareerArc)
- 49 % zaměstnavatelů se domnívá, že nemají nástroje k efektivnímu zvýšení značky zaměstnavatele. (CareerArc)
Sociální média a značka zaměstnavatele
Značka zaměstnavatele a firemní kultura jsou téměř synonyma. A jak lépe a kde jinde představit firemní kulturu než v prostředí, ve kterém se pohybují vaši potenciální kandidáti.
- Uchazeči o zaměstnání řadí sociální média a profesní sítě jako nejužitečnější zdroj pro hledání zaměstnání ve srovnání s pracovními portály, pracovními inzeráty, náborovými agenturami a náborovými akcemi. (CareerArc)
- 75 % respondentů ve Spojených státech se domnívá, že společnosti, jejichž výkonní manažeři používají sociální média k tomu, aby sdělovali své hlavní poslání, hodnoty značky a účel, jsou důvěryhodnější. (Glassdoor)
- Kanály sociálních médií slouží jako "okno do firemní kultury", Facebook využívá 21 % kandidátů, kteří chtějí získat pocit podnikové kultury procházením fotografií a obsahu na webu. (Jobvite)
- Růst značky zaměstnavatele a rozpoznání zaměstnavatele je na druhém místě v seznamu důvodů, proč organizace využívají sociální média k náboru, přičemž tuto možnost uvedlo 77 % dotázaných respondentů (předcházela tomu pouze možnost náboru pasivních kandidátů s 82%). (SHRM)
- Společnosti se domnívají, že marketing sociálních médií bude nejpřitažlivější HR dovedností do roku 2020, druhá bude analýza dat, následovaná prediktivními modelovacími dovednostmi.(CareerArc)
- 79 % uchazečů o zaměstnání používá sociální média při hledání zaměstnání. (Glassdoor)
- 68 % Mileniálů navštíví sociální média zaměstnavatelů především za účelem zhodnocení zaměstnavatele, to je o 12 % více než Generace X a o 20 % více než Baby Boomers. (CareerArc)
- 76 % společností zvolilo sociální média, aby komunikovaly značku zaměstnavatele. (TalentLyft)
Snaha o naprostou autenticitu
Že je nejlepší zapojit zaměstnance do představování firemní kultury a vůbec celé náborové komunikace není potřeba déle hovořit. Oni už vlastně postují o vaší firmě. Takže jde vlastně o to, jestli jejich činnost budete usměrňovat nebo ji necháte svému osudu.
- 98 % zaměstnanců používá alespoň jedno sociální médium pro osobní potřebu, z nichž 50 % na nich psalo o své společnosti. (Weber Shandwick)
- Zaměstnancův hlas je 3x více věrohodný než hlas generálního ředitel, pokud mluvíme o pracovních podmínkách ve společnosti. (Edelman Trust Barometer)
Cvak. Také vám ta čísla do sebe hezky zapadla? Držíme vám palce, aby to secvaklo i těm, kteří o investicích rozhodují. Aby především šéfové pochopili, že značka zaměstnavatele není jen nové marketingové cvičení a nejnovější buzzword personalistů. Ale že je to nástroj, kterým vytvářejí předpoklady pro lepší byznys. Dělají firmy lepšími – výkonějšími a ziskovějšími – dlouhodobě, díky lidem.
Abychom stále ve firmách neinvestovali, podobně jako v našem státě investujeme do permanentně špatných silnic a dálnic na úkor vzdělávání, do marketingových zkratek a výkřiků namísto dlouhodobě udržitelných hodnot – značek, které sjednocují lidi a formují týmy inspirovaných zaměstnanců, kteří vytvářejí v byznysu rozdíl a skutečné hodnoty.