Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Statistika nuda je...

Todd Kunsman, šéf marketingu v everyone social si dal práci a shromáždil data z různých průzkumů do jednoho článku. Pěkně děkujeme. Originál, v plném znění a angličtině, si můžete přečíst zde.

Employer Branding statistika

Možná se vám budou tato čísla hodit, připravujete-li si prezentaci na steč se šéfem, kterého potřebujete přesvědčit o investici do budování značky zaměstnavatele.

  • 96 % společností se domnívá, že značka zaměstnavatele a pověst může mít pozitivní nebo negativní dopad na příjmy, avšak méně než polovina (44%) sleduje tento dopad. (CareerArc)
  • 78 % uchazečů o zaměstnání uvádí, že zkušenost kandidáta, kterou získávají, je ukazatelem toho, jak společnost hodnotí své lidi. (Talent Adore)
  • Při rozhodování o tom, kam se ucházet o zaměstnání, 84 % uchazečů o zaměstnání uvádí, že pověst společnosti jako zaměstnavatele je důležitá. (TalentNow)
  • 9 z 10 kandidátů by se ucházelo o zaměstnání, pokud by šlo o značku zaměstnavatele, která je aktivně udržována. (Workable)
  • 50 % kandidátů tvrdí, že nebudou pracovat ve společnosti se špatnou pověstí - dokonce i za zvýšení odměny. (TalentNow)
  • Fluktuace zaměstnanců se může snížit o 28 % investováním do značky zaměstnavatele. (Office Vibe)
  • 80 % talent manažerů se domnívá, že značka zaměstnavatele má významný vliv na schopnost najmout si skvělé talenty.  (LinkedIn)
  • Negativní reputace stojí společnosti nejméně o 10 % více při náboru zaměstnance. (Harvard Business Review)
  • Pokud by měly podniky neomezené rozpočty, chtěly by více investovat do značky zaměstnavatele (53%).  (LinkedIn)
  • 60 % náborářů se domnívá, že při rozhodování o tom, zda přijmou člověka, či ne, má nejvyšší důležitost zapadnutí do firemní kultury. (Jobvite)
  • 86 % žen a 67 % mužů z USA by nenastoupilo ke společnosti se špatnou reputací.  (CRO Magazine)
  • Největší tři kanály, které malé a střední podniky plánují k rozšíření své značky zaměstnavatele jsou firemní webové stránky (69 %), on-line profesionální sítě (61 %), sociální média (47 %). (LinkedIn)
  • Negativní hodnocení produktů a služeb je faktor č.1, který poškozuje značku zaměstnavatele (označené jako "škodlivé" u 95 % pracovníků a "velmi škodlivé" nebo "extrémně škodlivé" u 80 % pracovníků). (CareerArc)
  • 92 % lidí by uvažovalo o změně pracovních míst, pokud by byla nabídka pracovní pozice u firmy s vynikající firemní reputací. (CR Magazine)
  • 62 % uživatelů Glassdoor souhlasí s tím, že jejich vnímání společnosti se zlepší poté, co zaměstnavatel odpoví na recenzi. (Glassdoor)
  • 86 % HR profesionálů říká, že nábor se stále více podobá marketingu. (iCIMS)
  • 64 % spotřebitelů přestalo kupovat značku po vyslechnutí zpráv o špatném zacházení se zaměstnanci této společností. (CareerArc)
  • 49 % zaměstnavatelů se domnívá, že nemají nástroje k efektivnímu zvýšení značky zaměstnavatele. (CareerArc)

Sociální média a značka zaměstnavatele

Značka zaměstnavatele a firemní kultura jsou téměř synonyma. A jak lépe a kde jinde představit firemní kulturu než v prostředí, ve kterém se pohybují vaši potenciální kandidáti.

  • Uchazeči o zaměstnání řadí sociální média a profesní sítě jako nejužitečnější zdroj pro hledání zaměstnání ve srovnání s pracovními portály, pracovními inzeráty, náborovými agenturami a náborovými akcemi.  (CareerArc)
  • 75 % respondentů ve Spojených státech se domnívá, že společnosti, jejichž výkonní manažeři používají sociální média k tomu, aby sdělovali své hlavní poslání, hodnoty značky a účel, jsou důvěryhodnější. (Glassdoor)
  • Kanály sociálních médií slouží jako "okno do firemní kultury", Facebook využívá 21 % kandidátů, kteří chtějí získat pocit podnikové kultury procházením fotografií a obsahu na webu. (Jobvite)
  • Růst značky zaměstnavatele a rozpoznání zaměstnavatele je na druhém místě v seznamu důvodů, proč organizace využívají sociální média k náboru, přičemž tuto možnost uvedlo 77 % dotázaných respondentů (předcházela tomu pouze možnost náboru pasivních kandidátů s 82%). (SHRM)
  • Společnosti se domnívají, že marketing sociálních médií bude nejpřitažlivější HR dovedností do roku 2020, druhá bude analýza dat, následovaná prediktivními modelovacími dovednostmi.(CareerArc)
  • 79 % uchazečů o zaměstnání používá sociální média při hledání zaměstnání. (Glassdoor)
  • 68 % Mileniálů navštíví sociální média zaměstnavatelů především za účelem zhodnocení zaměstnavatele, to je o 12 % více než Generace X a o 20 % více než Baby Boomers. (CareerArc)
  • 76 % společností zvolilo sociální média, aby komunikovaly značku zaměstnavatele.  (TalentLyft)

Snaha o naprostou autenticitu

Že je nejlepší zapojit zaměstnance do představování firemní kultury a vůbec celé náborové komunikace není potřeba déle hovořit. Oni už vlastně postují o vaší firmě. Takže jde vlastně o to, jestli jejich činnost budete usměrňovat nebo ji necháte svému osudu.

  • 98 % zaměstnanců používá alespoň jedno sociální médium pro osobní potřebu, z nichž 50 % na nich psalo o své společnosti.  (Weber Shandwick)
  • Zaměstnancův hlas je 3x více věrohodný než hlas generálního ředitel, pokud mluvíme o pracovních podmínkách ve společnosti. (Edelman Trust Barometer)

Cvak. Také vám ta čísla do sebe hezky zapadla? Držíme vám palce, aby to secvaklo i těm, kteří o investicích rozhodují. Aby především šéfové pochopili, že značka zaměstnavatele není jen nové marketingové cvičení a nejnovější buzzword personalistů. Ale že je to nástroj, kterým vytvářejí předpoklady pro lepší byznys. Dělají firmy lepšími – výkonějšími a ziskovějšími – dlouhodobě, díky lidem.

Abychom stále ve firmách neinvestovali, podobně jako v našem státě investujeme do permanentně špatných silnic a dálnic na úkor vzdělávání, do marketingových zkratek a výkřiků namísto dlouhodobě udržitelných hodnot – značek, které sjednocují lidi a formují týmy inspirovaných zaměstnanců, kteří vytvářejí v byznysu rozdíl a skutečné hodnoty.

Dostávejte naše nejlepší články každý měsíc do e-mailu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.