5 výborných videí značek zaměstnavatelů
Chcete představit svou značku zaměstnavatele uchazečům do úrovně firemní kultury? Použijte video.
Číst víceDo výzkumu se nám letos zapojilo 101 respondentů, kterých jsme se ptali například na nábor, plánované investice do HR marketingu a Employer Brandingu, postavení zodpovědných lidi ve firmě, největší přínosy, měření a používané nástroje. V obecné rovině lze konstatovat, že se situace na HR frontě normalizovala – žádné velké výkyvy letošní ročník výzkumu totiž nepřinesl. Ale jak říká klasik: „Ono i takové to na první pohled zklamané aha je vlastně enough, když jsou závěry založené na datech“.
Respondenti o sobě prozradili spoustu věcí, třeba že nábor nových zaměstnanců je pro 78 procent firem letos vysokou prioritou. Vzhledem k situaci na trhu to samozřejmě není překvapením, ale je zajímavé sledovat, že se zvyšuje počet firem, které začleňují zástupce z HR do svého vedení – je to tak u šesti z deseti společností.
Při náboru se příliš neexperimentuje. Nejčastěji používané nástroje – pracovní portály, doporučení stávajících zaměstnanců a interní nábor – obhájily své pozice z loňského roku. Pokud by se v této oblasti mělo letos přeci něco změnit, tak je to posílení dlouhodobé spolupráce se školami a oslabení spolupráce s personálkami. Za pozornost stojí, že mírně narostl počet firem, které tolik neřeší souznění uchazečů o práci s firemní kulturou – že by na tom byli personalisté s výběrem až tak špatně?
Hned 51 procent firem deklaruje zvýšení investic do HR marketingu a Employer Brandingu, což je srovnatelné množství jako loni. Největším přínosem pak mají být zvýšení známosti firmy, větší počet uchazečů a snížení počtu nováčků, kteří do jednoho roku firmu opustí. Do jisté míry to reflektují i nejpoužívanější kritéria pro měření efektivity investice – fluktuace zaměstnanců, kvalita nových zaměstnanců a délka náboru.
S měřením je to ovšem komplikovanější. Hned 56 procent respondentů totiž uvedlo, že nepoužívají podrobné měření výsledků svých aktivit. V minulém roce jsme předpokládali, že se právě podrobné měření stane pro spoustu firem prioritou – leč nestalo se. Povede se to příští rok, nebo zůstanou aktivity v oblasti Employer Brandingu stále složitě měřitelné?
Jaké nástroje jsou ve firmách naopak používány a fungují dobře? Vlastní obsah, promyšlený onboarding, atraktivní náborové inzeráty a vyladěný uvítací balíček pro nováčky. A do čeho se firmy letos teprve pouští? Nejdůležitější je tato trojice aktivit: vytvoření komunikační strategie, příprava kariérního webu a video představení firemní kultury a zaměstnanců. Komunikační strategie k prostudování zřejmě nedostaneme, ale na nové kariérní weby a videa se už velice těšíme.
Kompletní výsledky si můžete prostudovat v přiložené prezentaci. A pak vzhůru k plnění Employer Branding / HR marketingového plánu další pětiletky.
Chcete se dozvědět o dalších trendech v Employer Brandingu a hlavně, jak se nabírají a vedou lidé tam, kde to funguje? Přijďte na 2. ročník konference Employer Branding Experience. Jen do 30.6. můžete koupit lístky za early birds cenu 5 990 Kč. Více se dozvíte na webu konference.
Chcete představit svou značku zaměstnavatele uchazečům do úrovně firemní kultury? Použijte video.
Číst více„Myšlenky, které stojí za šíření“.
Číst víceDruhý díl článku (případové studie) o tom, jak v KPMG pracovali na poslání společnosti a jaké to…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.