Rovnice atraktivní náborové komunikace – 3. díl (smysluplná komunikace)
Jak namíchat ten správný koktejl náborové komunikace, aby byla pro cílovou skupinu kandidátů…
Číst víceVe skutečnosti se nejedná ani tak o nábor, jako spíše o marketing.
Australský stát Queensland je v podstatě rájem na zemi. Tropické klima, průzračné moře, kilometry a kilometry pláží, surfaři houpající se na vlnách. Zajímavých turistických destinací je ale na světě spousta a tak se i Queensland, navíc tak trochu odříznutý od světa, o ty své turisty musí prát s konkurencí.
V roce 2009 se organizace Australian Tourism rozhodla udělat marketingovou kampaň, která by pomohla „prodat“ Queensland jako turistickou destinaci číslo jedna.
A světe div se, zrodil se poněkud netradiční nápad.
Queensland vytvořil tu nejlepší pracovní pozici na světě a začal pro ni hledat ty nejlepší kandidáty. Strážce tropického ostrova, bez předchozích zkušeností, žijící/ho ve vile na pláži, s příjmem 150.000 dolarů za 6 měsíců. Kdo by nechtěl seknout se svou prací a zkusit svoje štěstí „down under“?
Vznikla náborová kampaň v lokálním tisku a on-line prostředí po celém světě, které neprodávala nic menšího, než tu nejlepší možnou práci.
Na webu se kandidáti dozvěděli vše o pozici strážce ostrova i krásách Queenslandu, mohli se zasnít, představit si sebe sama v tropickém ráji, poslat svou „video application“.
Velmi rychle si kampaň získala pozornost médií a mluvilo se o ní jako o senzaci v televizích a novinách po celém světě, což nestálo Australian Tourism ani cent.
Po pár dnech zkolaboval kariérní web pod náporem kandidátů. Celkem se o práci snů ucházelo více než 1,4 milionu lidí.
Vhodného kandidáta na práci snů se najít samozřejmě podařilo. Hlavně se ale povedlo významným způsobem zvýšit zájem lidí po celém světě o Queensland jako skvělou turistickou destinaci.
Tato kampaň byla v roce 2009 natolik úspěšná, že ji Australian Tourism v lehce pozměněné podobě zopakovalo i o čtyři roky později.
Na malou reportáž o této kampani se můžete podívat zde.
Kdo by to byl řekl, že HR může zachránit marketing a získat nejen zaměstnance, ale i zákazníky.
Že neprodáváte kandidátům zrovna nejlepší práci na světě? Nevadí, i v případě vaší firmy a aktuálně volných pozic můžete udělat náborovou kampaň, která lidi zaujme. Jen je potřeba vytvořit pro ně atraktivní nabídku a správným způsobem jim ji prodat.
Dále si přečtěte:
Jak namíchat ten správný koktejl náborové komunikace, aby byla pro cílovou skupinu kandidátů…
Číst víceTake a look what industry experts from around the world recommend.
Číst vícePovídal jsem si s Jirkou Halouskem, ředitelem IReSoftu, o tom, jak změnili náborovou strategii v…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.