Inspirativní počiny – vol. 14
Skvělé po-činy značek zaměstnavatelů, firemních kultur a poctivého HR marketingu, na jednom místě.
Číst vícePojďme se společně podívat na dosavadní náborové taktiky, do kterých HR nejvíce investovalo, porovnejme je s přínosy Employer Brandingu a programů doporučení, vyzkoušejme nové způsoby měření kvality kandidátů a zjistěme, co vše by se změnilo, kdyby peníze nebyly problém.
Do tohoto výzkumu se zapojilo 3 973 členů LinkedInu ze 35 zemí světa. Respondenty byli zaměstnanci korporací - personalisté na manažerských či vyšších talent acquisition pozicích s rozhodovací rozpočtovou pravomocí. Výsledky byly zároveň porovnány se stejným výzkumem z let 2012-2015, který měl podobná kritéria jak co se týká vzorku respondentů tak výzkumných metod.
My jsme pro vás vybrali nejdůležitější a nejzajímavější poznatky. Celou studii vytvořenou společností LinkedIn si můžete přečíst zde.
Hlavním cílem recruiterů zůstává získat kvalitní kandidáty, kteří ve firmě zůstanou dlouho.
Jak se však měří úroveň a kvalita kandidáta, aniž by musel procházet dlouhými, obzvláště pro firmu časově a finančně náročnými testy a přijímacími koly, či prokázal svou schopnost, případně neschopnost, přímo na pracovišti? Je to sice obtížné, ale ne nemožné. O svůj recept se s námi podělil Lou Adler ve svém článku.
Téměř polovina recruiterů tvrdí, že při hledání "kvalitních" kandidátů je největším a nejlepším zdrojem program doporučení. Není to tak překvapující, když přidáme další poznatek, že zaměstnanci takto přijatí nastoupí do firmy nejrychleji, odcházejí z ní méně a mají lepší výkony. Nicméně - personalisté alokují na tento kanál pouze minimální část rozpočtu. To samé platí v případě značky zaměstnavatele. Dalšími zdroji na seznamu jsou pracovní portály a profesionální sociální sítě spolu s personálními agenturami a interními recruitery.
Výsledkem a zároveň hlavní myšlenkou této studie je fakt, že peníze z rozpočtů investujeme stále na ty samé, tradiční taktiky namísto těch, které by byly opravdovým a osvědčeným přínosem. Tento rok poprvé máme k dispozici data, která ukazují, jakým způsobem a na které prostředky ostatní recruiteři alokují firemní rozpočty.
Ukázalo se, že vzhledem k tomu, že finanční rozpočty jsou velice omezené, lídři je zpravidla investují velmi konzervativně: přes 50% míří do pracovních protálů a personálních agentur a 17% rozpočtů jde do technologií, které umožňují týmům spravovat více kandidátů.
Přes 80% lídrů oceňuje přínosy Employer Brandingu...
Zatímco necelých 70% recruitingových rozpočtů je investováno do propagace pracovních pozic, tradičních náborových nástrojů a personálních agentur, lídři si uvědomují důležitost employer brandingu a jeho pozitivní dopad, který má na celou firmu. Značka zaměstnavatele se tedy stává (možná, snad, uvidíme) hlavní oblastí, do které by se mělo v budoucnosti investovat více.
Pro získání pozornosti a zájmu kandidátů je nejlepší představování firemní kultury a možností kariérního růstu.
Na základě odpovědí kandidátů je firma nejvíce zaujme možnostmi kariérního růstu, firemní kulturou a pracovními výzvami. Proč tedy lídři dávají na Employer Branding tak malou část rozpočtů? Příčinou takového paradoxu je těžko měřitelné ROI a přímá souvislost mezi silnějším Employer Brandem a přílivem kandidátů. K měření přínosů si můžete přečíst článek Petra s názvem: Značka zaměstnavatele a HR marketing: kolik vlastně ušetří?
Ještě zajímavějšími jsou odpovědi lídrů na otázku kam by investovali, kdyby finance nebyly omezením. V tomto případě by 53% lídrů upřednostňovalo investování do Employer Brandingu, 39% do nových technologií, 38% do lepších náborových nástrojů, 30% do možnosti vytvořit jedinečný zážitek pro kandidáty a 29% do zlepšování a rozvoje týmů.
Už jste ve vaší firmě přehodnotili investice na rok 2017? Je mezi nimi některá z těchto oblastí?
Skvělé po-činy značek zaměstnavatelů, firemních kultur a poctivého HR marketingu, na jednom místě.
Číst více„Myšlenky, které stojí za šíření“.
Číst vícePopeláři už odvezli poslední konfety po konferenci Employer Branding Experience 2017 a divadlo…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.