Makej, ne? ...prémie budou.
Vyberte si. Můžete takto povzbuzovat své lidi, slibovat prémie, větším machrům podíly na zisku nebo…
Číst vícePojďme se společně podívat na dosavadní náborové taktiky, do kterých HR nejvíce investovalo, porovnejme je s přínosy Employer Brandingu a programů doporučení, vyzkoušejme nové způsoby měření kvality kandidátů a zjistěme, co vše by se změnilo, kdyby peníze nebyly problém.
Do tohoto výzkumu se zapojilo 3 973 členů LinkedInu ze 35 zemí světa. Respondenty byli zaměstnanci korporací - personalisté na manažerských či vyšších talent acquisition pozicích s rozhodovací rozpočtovou pravomocí. Výsledky byly zároveň porovnány se stejným výzkumem z let 2012-2015, který měl podobná kritéria jak co se týká vzorku respondentů tak výzkumných metod.
My jsme pro vás vybrali nejdůležitější a nejzajímavější poznatky. Celou studii vytvořenou společností LinkedIn si můžete přečíst zde.
Hlavním cílem recruiterů zůstává získat kvalitní kandidáty, kteří ve firmě zůstanou dlouho.
Jak se však měří úroveň a kvalita kandidáta, aniž by musel procházet dlouhými, obzvláště pro firmu časově a finančně náročnými testy a přijímacími koly, či prokázal svou schopnost, případně neschopnost, přímo na pracovišti? Je to sice obtížné, ale ne nemožné. O svůj recept se s námi podělil Lou Adler ve svém článku.
Téměř polovina recruiterů tvrdí, že při hledání "kvalitních" kandidátů je největším a nejlepším zdrojem program doporučení. Není to tak překvapující, když přidáme další poznatek, že zaměstnanci takto přijatí nastoupí do firmy nejrychleji, odcházejí z ní méně a mají lepší výkony. Nicméně - personalisté alokují na tento kanál pouze minimální část rozpočtu. To samé platí v případě značky zaměstnavatele. Dalšími zdroji na seznamu jsou pracovní portály a profesionální sociální sítě spolu s personálními agenturami a interními recruitery.
Výsledkem a zároveň hlavní myšlenkou této studie je fakt, že peníze z rozpočtů investujeme stále na ty samé, tradiční taktiky namísto těch, které by byly opravdovým a osvědčeným přínosem. Tento rok poprvé máme k dispozici data, která ukazují, jakým způsobem a na které prostředky ostatní recruiteři alokují firemní rozpočty.
Ukázalo se, že vzhledem k tomu, že finanční rozpočty jsou velice omezené, lídři je zpravidla investují velmi konzervativně: přes 50% míří do pracovních protálů a personálních agentur a 17% rozpočtů jde do technologií, které umožňují týmům spravovat více kandidátů.
Přes 80% lídrů oceňuje přínosy Employer Brandingu...
Zatímco necelých 70% recruitingových rozpočtů je investováno do propagace pracovních pozic, tradičních náborových nástrojů a personálních agentur, lídři si uvědomují důležitost employer brandingu a jeho pozitivní dopad, který má na celou firmu. Značka zaměstnavatele se tedy stává (možná, snad, uvidíme) hlavní oblastí, do které by se mělo v budoucnosti investovat více.
Pro získání pozornosti a zájmu kandidátů je nejlepší představování firemní kultury a možností kariérního růstu.
Na základě odpovědí kandidátů je firma nejvíce zaujme možnostmi kariérního růstu, firemní kulturou a pracovními výzvami. Proč tedy lídři dávají na Employer Branding tak malou část rozpočtů? Příčinou takového paradoxu je těžko měřitelné ROI a přímá souvislost mezi silnějším Employer Brandem a přílivem kandidátů. K měření přínosů si můžete přečíst článek Petra s názvem: Značka zaměstnavatele a HR marketing: kolik vlastně ušetří?
Ještě zajímavějšími jsou odpovědi lídrů na otázku kam by investovali, kdyby finance nebyly omezením. V tomto případě by 53% lídrů upřednostňovalo investování do Employer Brandingu, 39% do nových technologií, 38% do lepších náborových nástrojů, 30% do možnosti vytvořit jedinečný zážitek pro kandidáty a 29% do zlepšování a rozvoje týmů.
Už jste ve vaší firmě přehodnotili investice na rok 2017? Je mezi nimi některá z těchto oblastí?
Vyberte si. Můžete takto povzbuzovat své lidi, slibovat prémie, větším machrům podíly na zisku nebo…
Číst víceJe spoustu firem, u kterých lidé netuší, co vlastně dělají.
Číst víceJak jsem slíbila v předchozím článku, budu se dnes velmi konkrétně věnovat designu a elementům…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.