Snídaně s pekaři
Tentokrát jsme upekli mramorovou bábovku. Přijdete ji s námi sníst?
Číst víceDemografická křivka je neúprosná. Mezi lety 1991 – 1996 se propadl počet narozených dětí o celých 26%. A tyto děti jsou právě dnes absolventy středních škol, na které jako zaměstnavatel možná cílíte. Za pár let tedy dojde i na vysokoškoláky.
Ještě dlouho nebude lépe. Trend nízké porodnosti totiž trval celých deset let.
V pranici o absolventy uspějí ty firmy, které mají atraktivní nabídku a umí ji absolventům prodat.
Není to tak dávno, co jsme problém klesající demografické křivky a potřebu získat co nejvíce absolventů řešili
z trochu jiného úhlu pohledu, a sice z pohledu vysoké školy, které klesá počet potenciálních zákazníků (absolventů SŠ). V tomto případě se nám s oním negativním trendem podařilo poprat poměrně dobře.
A tak, kdykoliv se v naší práci dostaneme k tématu efektivního náboru absolventů SŠ a VŠ, čerpáme ze zkušeností získaných při spolupráci s Vysokou školou obchodní v Praze.
Ono je vlastně jedno, jestli lovíte absolventy pro další studium na vaší vysoké škole nebo pro práci ve vaší firmě. Princip zůstává stále stejný.
Věříme, že mnohé ze zbraní, které se nám při lovu absolventů osvědčily, můžete úspěšně použít i vy. A to jak na středoškoláky, tak na vysokoškoláky.
Proto jsme se rozhodli o naši casestudy práce pro VŠO s vámi podělit. Snad vám bude inspirací.
S ČÍM JSME DO TOHO ŠLI, CO JSME UDĚLALI A JAKÝ JE VÝSLEDEK?
Vývoj na trhu vysokého školství v České republice ovlivňuje a v následujících letech dále bude ovlivňovat demografická křivka absolventů středních škol. Jejich počet do roku 2015 klesne o významných 26%. Již tak značná konkurence, především mezi soukromými vysokými školami, se ještě přiostří.
Jak naše spolupráce začala?
Našim původním zadáním bylo změnit vizuální styl komunikace VŠO, zejména podobu vizuálů kampaně v prostředcích hromadné dopravy. Našim cílem nebylo jen vytvořit líbivé obrázky, ale především formulovat jasně cílenou jedinečnou nabídku, která by dokázala studenty zaujmout a přivést do VŠO.
Při rozhovorech se zaměstnanci a analýze dosavadní marketingové komunikace jsme zjistili, že postoje a názory zaměstnanců nejsou jednotné, což se logicky promítalo do marketingové komunikace, která nebyla tak konzistentní, jak bychom si přáli.
Mapa stávající externí komunikace VŠO
S jakým jsme přišli řešením?
Společně s vedením školy jsme připravili projekt, jehož cílem bylo:
Jak jsme postupovali?
1. Projektový tým
2. Výzkum vnímání značky
3. Pracovní off-site meetingy
4. Ověření rozhodujících parametrů a tvorba hodnotové křivky
5. Tvorba BrandBooku, marketingového plánu a komunikační strategie
Bez realizace není strategie
Vytvořenou strategii jsme začali uvádět v život tak, aby se naplňovala ve všech důležitých místech kontaktu VŠO se středoškoláky.
1. Veletrhy vzdělávání
2. Dny otevřených dveří
Vytvořili jsme nové pojetí a design powerpoint prezentace a natrénovali tým prezentátorů včetně tandemu moderátorů tvořeného studenty VŠO.
3. E-mailing a telemarketing
4. Roadshow VŠO – prezentace na středních školách
5. Newsletter VŠO
Jaký je výsledek naší práce?
Přestože počet absolventů středních škol klesá, počet studentů VŠO roste.
Rozdělení prostředků externí komunikace podle cílových skupin
Brožura pro uchazeče
Dále si můžete přečíst:
Jak jsme pomáhali iCabrio na svět
Tentokrát jsme upekli mramorovou bábovku. Přijdete ji s námi sníst?
Číst víceJaké motivy ovlivňují firemní kulturu, výkonnost lidí a celých firem?
Číst víceCesta k osvědčenému receptu na angažovanost.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.