Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Obsah náborové komunikace vám leží u nohou

70 % zákazníků, kteří dnes přicházejí do kamenného krámu, je již rozhodnutých, co si koupí. Rozhodování se děje "doma". Ptáme se svých kamarádů na zkušenosti s daným výrobkem či službou (a značkou), přečteme si recenze produktů v e-shopech, brouzdáme po sociálních sítích. Podíl prodavačů na rozhodnutí se smrskl na méně než jednu třetinu.

Stejně tak to funguje v náboru. Cílem náborové komunikace již není nabídnout volnou pozici, ale "prodat" naši firmu, tedy představit ty nejpodstatnější aspekty, podle kterých se kandidáti bez rozdílu kontinentů, profesí a věku rozhodují. Všechny nás zajímá proč společnost existuje (k jakému "smyslu" se můžeme jako zaměstnanci přidat), jaká firemní kultura na nás ve společnosti čeká (s jakými lidmi, pravidly, rituály, stylem vedení nebo možnostmi vzdělávání se zde setkáme) a co nám společnost nabízí výměnou za naši práci (odměňování, benefity, dovolená, flexibilní pracovní doba a místo apod.).

V byznysu se společnosti v posledních letech rychle otevírají svým zákazníkům. Již nám nesdělují pouze parametry nových výrobků a otevírací dobu svých prodejen. Dělí se s námi o informace ze zákulisí, vedou s námi dialog, investují do společensky prospěšných aktivit. Některé s námi dokonce tvoří nové produkty a služby (naši kolegové, brand experti, Idealisti tvoří a řídí pro klienty zákaznické komunity), připravují komunikaci nebo ji rovnou nechávají na nás. Společnosti přecházejí ze spolupráce s dodavateli (co-production) na tvorbu hodnoty se zákazníky (co-creation).

Tohoto trendu můžete využít i v náborové komunikaci. Pakliže máte zaměstnanecký časopis nebo leták, využijte jej v náborové komunikaci! Jistě, chcete-li budovat dlouhodobé vztahy, nemůžete kandidáty pouze informovat. Obsah z vašeho zaměstnaneckého časopisu vám však může poskytnout dobrý základ pro celý obsahový mix. O našem osvědčeném receptu na obsah, který buduje vztahy, si můžete přečíst v článku Rovnice atraktivní náborové komunikace – 3. díl (smysluplná komunikace) a také Nábor se mění v přitahování. Budujte vztahy!

Který obsah z vašeho zaměstnaneckého časopisu bude kandidáty zajímat?

  • názory zaměstnanců, rozhovory se šéfy
  • představování projektů a týmů, které na nich pracují
  • informace o tom, jak se vám daří a jaké máte plány na další období
  • společensky prospěšné aktivity
  • reportáže z nejrůznějších zaměstnaneckých akcí zachycující firemní kulturu
  • informace o možnostech vzdělávání

Prolistujte si zaměstnanecké časopisy společností ČEZ News, Česká Info od České pojišťovny nebo ČSOB Kompas a pochopíte, o jakém obsahu hovořím. 

                                   

Velkou výhodou je, že většinu obsahu ze zaměstnaneckého časopisu nebudete muset jakkoli upravovat, maximálně jej zkrátíte a doplníte titulním obrázkem. Máte vybráno? Pak rychle s obsahem na blog na vašich kariérních stránkách a z něj prostřednictvím odkazů na sociální sítě (Facebook, Linkedin, Instagram...). Který obsah u kandidátů zafunguje nejlépe zjistíte celkem rychle přes čísla návštěvnosti z Google Analytics a prostřednictvím počtu "like, share a comment" na sociálních sítích.

Takže, pusťte se do toho. Budete-li chtít poradit s převedením obsahu interní komunikace do komunikace s kandidáty nebo s vytvořením mixu náborové komunikace pro blog na kariérních stránkách a kariérní profily na sociálních sítích, zavolejte nebo napište Jirkovi (jiri.landa@brandbakers.cz, +420 734 15 85 85), rád vám s tím pomůže. A vy, kteří nemáte zaměstnanecký časopis, nezoufejte, pro vás najdeme řešení taky :)

Dále si přečtěte:

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.