Autor: Jiří Landa Myšlenky 28. 4. 2020

Havel, Holásek & Partners překvapivě neformální

Když jsem kráčel do této největší a nejúspěšnější středoevropské advokátní kanceláře na první schůzku, očekával jsem, ovlivněn stereotypy, velmi konzervativní prostředí s manžetovými knoflíčky, rezervovaným chováním a partou individualistů, kteří si řeší své případy naloženi v zákonících a judikátech. Mýlil jsem se. Již první schůzka s HR týmem pro mne byla milým překvapením. Žádné přehnané formality, otevřené jednání bez příkras.

Povídali jsme si o tom, jaké to je pracovat v Havel, Holásek & Partners, co je typické pro zdejší firemní kulturu, v čem se firma jako zaměstnavatel cítí být silná a co zajímavého zaměstnancům nabízí. Naším úkolem bylo vytvořit představení společnosti pro studenty vysokých škol, a to takové, které bude pro studenty atraktivní a srozumitelné, které jim umožní do společnosti nahlédnout, ujasnit si, zda je to pro ně to správné místo. Důležitým úkolem pak bylo zbourat onen stereotyp, že Havel, Holásek & Partners je konzervativní a formální společnost.

Ten klíčový obsah, který studenty zajímá

Ani ty nejhezčí obrázky a slogany nenahradí kvalitní autentický obsah komunikace, který je pro cílovou skupinu kandidátů důležitý.

Pro kandidáty Havel, Holásek & Partners z řad studentů jsme vytvořili tento obsah:

  • poslání, tedy proč společnost existuje a oč usiluje
  • poselství zakládajícího partnera společnosti studentům
  • rozhovor s úspěšným mladým advokátem, zaměstnancem Havel, Holásek & Partners
  • příběh společnosti
  • ty hlavní charakteristiky firemní kultury
  • co společnost zaměstnancům nabízí
  • jaké prospěšné aktivity společnost realizuje nad rámec svého businessu
  • akce, na kterých se mohou studenti s Havel, Holásek & Partners setkat
  • navrch ocenění, kterých společnost získala požehnaně, a samozřejmě kontakt

Forma, která bude studenty bavit a dá zapomenout na stereotyp „formální konzerva“

Pokud jde o formu komunikace, jsme v drtivé většině případů odvážnější než náš klient.
Ten obvykle naše snahy přiblížit se co nejvíce cílové skupině mírní a tlačí nás zpět do svého zažitého korporátního stylu. V případě Havel, Holásek & Partners nám nechal klient volné ruce. Samotná, poměrně neformální kultura, která ve firmě panuje, a ochota pracovat s nadsázkou nám umožnily pojmout brožuru dosti netradičně.
Ve výsledku kombinací ilustrací, reálných fotek lidí a prostředí firmy, srozumitelných textů. Zkrátka, na poměry odvětví není úplně standardní.

Ostatně, posuďte sami.

Krok za krokem od nahlédnutí do firmy po realizaci brožury

Jak už jsem několikrát zmínil, poznání firmy je pro nás pekaře vždy nedílnou součástí naší práce. Střílet od boku neumíme a nechceme. I když děláme – byť jen „jediný“ – leták nebo třeba brožurku, jako v případě Havel, Holásek & Partners, chceme a potřebujeme nechat kandidáta nahlédnout pod pokličku a poznat firmu takovou, jaká je, předložit mu nabídku toho nejlepšího, co s novým zaměstnavatelem získá.

  1. Nastudovali jsme data z klientem realizovaného výzkumu na téma „co absolventi právnických škol chtějí“
  2. Přečetli jsme všechny stávající materiály náborové komunikace společnosti
  3. Uskutečnili jsme rozhovor s mladým advokátem, zaměstnancem Havel, Holásek & Partners, posílili tak náš vhled do fungování společnosti a získali pro studenty atraktivní obsah komunikace
  4. Vytvořili jsme texty a obrázky a nechali je „pražit“ studenty, kteří v Havel, Hlásek & Partners pracují
  5. Nakonec jsme vytvořili samotnou brožuru pro studenty vysokých škol

Kdybychom se hned na začátku, namísto poznávání společnosti coby zaměstnavatele, vrhli rovnou na vytváření brožury, byl by výsledek směsí našich vlastních představ a stereotypů ve vnímání advokacie a firem působících v tomto oboru. Nikdy bychom se nedobrali stávajícího výsledku.

Havel, Holásek & Partners děkujeme za zajímavou práci, z jejíhož výsledku máme upřímnou radost.

 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.