Nábor talentovaných lidí na univerzitě v Berkeley
Jak se univerzita v Berkeley vrátila do hry v náboru talentovaných lidí?
Číst více"Chcete-li vybudovat velký podnik, vybudujte napřed sebe." je věta z úst Tomáše Bati. Připomíná nám, že tou nejlepší cestou k úspěšnému přitahování (dříve nábor) a získávaní nových zaměstnanců je vybudovat napřed sebe, svůj produkt, tedy firmu se skvělou firemní kulturou. Inpiraci, jak na to, můžete nasát například v článku Jak ovlivňuje firemní kultura motivaci zaměstnanců.
"Chcete-li vítězit ve válce o nejlepší lidi, začněte budovat zaměstnavatelskou značku." odpovídám kdykoli, když se mě někdo ptá, jak si poradit s dnešní situací na trhu práce. Dostává se k nám mnoho tendrů nadepsaných “employer branding project”, jejichž součástí je mimo jiné požadavek na kreativní řešení náborové kampaně. Je to stejně… hloupé? jako obrovské množství nových pracovních portálů, které se v poslední době vyrojily jako houby po dešti a které nenabízí firmám nic moc nového, natož kandidáty.
Dokonce i některé nové pracovní portály, představující firemní kulturu firem, si to značně zjednodušují. Nehledají důvody, proč v nich lidé pracují, co kandidáti chtějí, v čem jsou společnosti - jako zaměstnavatelé - jedinečné. Ukazují nám pouze vymazlené kanceláře, relaxační zóny s fotbálky a kulečníky, vysmáté zaměstnance, kteří “milují svou práci, která je super”. Což o to, v porovnání s většinou kariérních stránek na jobs.cz je to velký posun, ale employer branding je o něčem jiném. Firmám to krátkodobě pomůže, dlouhodobě je to však neposune ani nespasí.
Popis marketingu a brandingu z dílny Martyho Neumeiera v titulním obrázku, autora mnoha knižních bestsellerů v oblasti brandingu (v češtině vyšel The Brand Gap), mně přišel do noty. Podle jeho slov je (HR) marketing o získávání zákazníků (nebo kandidátů) – o tom “attract”, zatímco branding je o jejich získávání, zatahování a udržení – tedy o “attract + engage + retain”. Vidíte ten rozdíl?
A co tedy je HR marketing a Employer Brandingu, jak se od sebe liší?
Rozhodněte se sami, do čeho budete investovat svou energii, čas a prostředky. Chcete-li být rychle za hvězdy, pusťte se do HR marketingu. Dobře cílená náborová kampaň vám více kandidátů velmi pravděpodobně přinese. Nebo se vydejte ve stopách Tomáše Bati, který říkal: “Ničeho jsem nenabyl lehce, každá věc mne stála nejtvrdší práci. Nehledejte lehké cesty. Ty hledá tolik lidí, že se po nich nedá přijít nikam.” a začněte budovat svou zaměstnavatelskou značku. Držím vám palce.
Nebo také v těchto článcích:
Jak se univerzita v Berkeley vrátila do hry v náboru talentovaných lidí?
Číst víceNa co si při budování značky zaměstnavatele vsadit – na intuici nebo na data?
Číst víceJsou to pěkné tvary, hezké barvy, obrázky, infografika? Je to prostředek nebo nástroj?
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.