Generácia X vs Y. Alebo kto sú tí dnešní mladí dospelí?
Do seba zahľadení, príliš sebavedomí no leniví, zodpovednosti sa vyhýbajúci hedonisti, ktorých…
Číst víceS IFE, společností, která vyrábí ty nejlepší dveře do vlaků, tramvají či metra na celém světě, máme tu čest již nějaký ten pátek spolupracovat na budování jejich značky zaměstnavatele. Prošli jsme postupně třemi fázemi: POZNÁNÍ – STRATEGIE – REALIZACE. Přesněji řečeno, realizaci, tedy uvedení značky v život, se věnujeme právě teď.
Ve skutečnosti se značka nerodí na papíře, ale mezi lidmi, skutečnými zaměstnanci. Proto vždy začínáme u nich a s nimi. Zaměstnance IFE jsme zapojili od první chvíle. S nimi jsme konzultovali důležitá zjištění ve fázi poznání i hlavní body strategie. Jim jsme předkládali
k odsouhlasení i první vizuály interní a externí komunikace.
Díky tomu je vzniklá strategie jejich strategií a komunikace značky je ve skutečnosti shrnutím jejich slov, pod která jsou ochotni se podepsat a spojit s nimi své tváře a jména.
Pozn.: článek o tom, jak jsme dělali fáze POZNÁNÍ a STRATEGIE značky IFE, si můžete přečíst zde.
Hromadu poznatků o společnosti a jejích zaměstnancích, kandidátech i konkurenci jsme využili k tomu, abychom definovali ideální obraz značky zaměstnavatele IFE a cestu, která vede k jeho dosažení.
Hlavní strategické výstupy:
Myslím, že se mohu dopustit malého zjednodušení a říci, že to, co lidé u firmy, coby zaměstnavatele, vnímají nejintenzivněji, lze rozdělit do třech oblastí:
1. Proč je firma na světě a co díky svému poslání dělá?
2. Jaká firma je?
3. Co firma jako zaměstnavatel nabízí?
Samozřejmě, není to jen o obsahu, ale také o formě. Je klíčové zvolit ten správný jazyk, vyjadřovací prostředky a vůbec vizuální styl.
Pro nás jsou v tomto případě důležitým vodítkem a) archetyp značky (v případě IFE „hrdina“) a v neposlední řadě b) persony lidí, na které cílíme. To platí jak pro komunikaci s kandidáty, tak se zaměstnanci. Ostatně, cílem Employer Brandingu by nemělo být nic menšího, než tyto dva světy spojit v jeden.
Onepager – shrnutí klíčových parametrů značky zaměstnavatele IFE, které mají lidé vnímat.
Příběh společnosti – hrdiny mezi zaměstnavateli (vlevo), Hrdinové jsou sami sebou a vědí přesně, koho mezi sebe chtějí (vpravo)
Důležitým úkolem, který před námi a hlavně před IFE stojí, je aktivovat svou značku v celém náborovém procesu i životním cyklu zaměstnance. Každý telefonát s kandidátem, e-mail, pohovor nebo třeba assessment centrum, tam všude by měli lidé vnímat IFE tak, jak si společnost ve strategii vzala za své.
Více než 20 % všech nových zaměstnanců přichází do IFE na doporučení těch stávajících.
O tomto číslu by si mohlo mnoho firem nechat jen zdát. Bohužel to doposud nebyla zásluha ani nás, pekařů z BrandBakers ,ani stávajícího programu doporučení. Ten ostatně představoval klasiku – finanční odměna pro doporučujícího zaměstnance rozdělená do dvou částí (polovina po zkušební době a druhá polovina po půl roce). Protože jsme se o tomto programu, jakož i o motivaci doporučovat (ta nespočívala v existenci programu doporučení), bavili se samotnými zaměstnanci, viděli jsme zde velký potenciál zásadně zvýšit počet kandidátů přicházejících na doporučení. Ve spolupráci se zaměstnanci jsme nastavili nový systém odměn – především nepeněžních a navíc zahrnujících i kolektivní odměny. Navrhli jsme jednoduchý set podpůrných komunikačních materiálů a dárků – brožura, pexeso a omalovánky s tematikou kolejové dopravy, přívěšek na klíče, nastavili jsme interní komunikaci. Zdánlivě žádná Amerika, ale ve skutečnosti dramatický rozdíl. Zaměstnanci dnes mohou IFE mnohem snáze představit, udělat osloveným kandidátům radost dárkem, dát jim nějaké informace a emoce s sebou na cestu. Díky tomu se pak významně zvýší i dosah a množství takto oslovených kandidátů.
Ve světě, ve kterém mnoho zaměstnavatelů bezradně tápe, utrácí za cokoliv ve víře v lepší zítřky a plácá kampaň přes kampaň, ví IFE přesně, kdo je její publikum a jak má společnost vnímat. A co je důležité, ví to nejen management, ale i ostatní řadoví zaměstnanci. Díky tomu mohou být v budoucnu aktivity společnosti v náboru konzistentní a energie a peníze vynakládány s jasným záměrem.
3) S dobrým obsahem zvládnete náborovou komunikaci i dárek pro klienty
Do seba zahľadení, príliš sebavedomí no leniví, zodpovednosti sa vyhýbajúci hedonisti, ktorých…
Číst víceTři písmenka navíc, která v praxi představují velký rozdíl. Značka zaměstnavatele versus budování…
Číst víceDobrý kariérní web je jako okno do skutečného života uvnitř firmy. Navíc by měl splňovat standardy…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.