Autor: Jiří Landa Akce 28. 4. 2020

Máte jako HR problém získat rozpočet na nábor?

HR ve svých rukách třímá mocný nástroj, který významným způsobem ovlivňuje výnosy a zisky společnosti. Tím nástrojem je nábor. Jak si na boardu vydobýt ostruhy a pořádný rozpočet? Máme pro vás pár argumentů.

Na eremedia.com nás zaujal jeden stručný, avšak výstižný článek Johna Sullivana, pojednávající o  významných dopadech, jaké má nábor na business společnosti. Napsali jsme pro vás stručný extrakt toho nejdůležitějšího, o čem článek pojednává. Originál v původním znění si můžete přečíst zde.

The Boston Consulting Company zjistila, že mezi všemi disciplínami HR ovlivňuje právě nábor zaměstnanců nejvýznamněji výnosy a zisky společnosti. Přesto je častým jevem, že se HR týmy, za nábor odpovědné, pracně domáhají potřebných rozpočtů a často jsou tak trochu na druhé koleji, až za marketingem či vývojem.

Zde je pár argumentů, které by měli slyšet ti, kteří o vašem náborovém rozpočtu rozhodují, třeba CFO.

Škody, které může špatně (nedostatečně) vedený nábor napáchat na businessu společnosti:

1) Pokles prodeje  produktů v důsledku negativní zkušenosti, kterou kandidáti v kontaktu s vámi získají

  • 23 % zklamaných kandidátů si od vás už nikdy nic nekoupí
  • a těch kamarádů na sociálních sítích, se kterými se o své negativní zkušenosti podělí…

2) Pokles výnosů a zisku způsobený podprůměrnými kandidáty

  • bez dobře vedeného náboru nezískáte ty nejlepší lidi
  • ti podprůměrní pak pro vás díru do světa sotva udělají

3) Náklady na replacement ovlivní negativně hospodářský výsledek

  • nevhodné/nekvalitní kandidáty budete potřebovat dříve či později nahradit jinými, lepšími – a to není vůbec levná záležitost

4) Špatná zkušenost současných kandidátů znamená méně kandidátů v budoucnu

  • za prvé, 42 % zklamaných kandidátů se k vám už nikdy nepřihlásí na žádnou pozici
  • za druhé, své zklamání budou ventilovat a negativně tak ovlivní další, potenciální kandidáty

5) Špatný nábor může poškodit vaši pozici u zákazníků – vaši spotřebitelskou značku 

  • u mnoha společností je obtížné oddělit spotřebitelskou značku od té zaměstnavatelské, tedy vnímání vaší společnosti coby zaměstnavatele ovlivní vnímání vaší spotřebitelské značky

 

Na druhou stranu, dobře vedený nábor může business vaší společnosti ve všech výše uvedených oblastech ovlivnit pozitivně.

Pokud zasadíme všechny tyto argumenty do kontextu současné tržní situace, kdy zdroje vyschly a lidí je málo napříč snad všemi odvětvími, může důležitost náboru pro budoucnost společnosti podceňovat snad jen ekonomický sebevrah.

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.