Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Jak zaujmout náborovým bannerem na LinkedInu?

Pojdˇme se podívat na to, k čemu vlastně bannery slouží a na pár tipů, jak se vyhnout nezájmu kandidátů, případně rovnou ostudě.

Co je to banner?

Dá se říct, že je to plakát nebo billboard pro on-line prostředí. Představte si, že jedete po D1 autem (pakliže nestojíte v zácpě... :) a míjíte zástupy billboardů. Máte jednu sekundu, abyste si zapamatovali sdělení. Stejně jako billboard na dálnici funguje i banner na sociální síti LinkedIn.

K čemu banner slouží?

Náborový banner má svým obrazovým a textovým zpracováním zaujmout kandidáty natolik, aby chtěli vědět o nabídce více. Aby zpomalili a klikli při jejich průletu proudem příspěvků na LinkedInu. A v ideálním případě se dostali na náborový inzerát nebo vaše kariérní stránky, kde se dovědí více.

Jak takový banner připravit?

  1. najděte vtipné a originální ztvárnění vašeho sdělení (spojte vizuál s krátkým textem),
  2. vizuál (obrázek, kresba, grafika) musí být jednoduchý, nepoužívejte složité skládané obrázky nebo komplikovanou grafiku,
  3. připojte headline a výzvu, popřípadě rychlý kontakt – jméno, e-mail, telefon,
  4. napište průvodní text k banneru, ve kterém shrnete to nejzajímavější, představíte "to nejšťavnatější" z vaší nabídky, máte na to 600 znaků,
  5. připravte banner v šířkovém formátu 3 : 2 až 2 : 1, 900 x 600 až 900 x 450 pixelů, max. 3 MB,
  6. nepřehánějte to s dlouhými texty, malým fontem.. (vzpomeňte si na billboardy na dálnici).

Příklady dobrých bannerů:

   

Jak to vypadá, když nemáte banner?

Myslíte, že takovýto post – oznámení, že někoho hledáte – může nějakého kandidáta zaujmout (teda pakliže nejste love brand)?

Připravili jsme pro vás přehlídku několika bannerů z posledních týdnů (bez průvodních textů) a ohodnotili každý z nich v kategoriích: Schopnost zaujmout – Základní informace – Celkový dojem. Budeme rádi, když se do hodnocení zapojíte a dáte nám vědět, který banner a proč favorizujete vy.

1) Baťa                                                                                2) Brunel

            

3) In-creative                                                                     4) Kvados

     

5) IBM                                                                           6) Novartis

  

7) SolarWinds                                                               8) Sintěra Czech

   

9) Rossmann                                                                 10) PwC

     

11) BrandBakers                                                           12) Kovona System

   

Hodnocení

A = Schopnost zaujmout - vizuál

B = Základní informace - text

C = Celkový dojem 

Hodnocení 1 až 5 (jako ve škole)

Banner A. B. C.
1) Baťa 1 2 1
2) Brunel 3 4 3
3) In-creative 4 5 4
4) Kvados 3 2 3
5) IBM 3 1 2
6) Novartis 3 2 3
7) SolarWinds 1 2 1
8) Sintěra 5 4 5
9) Rossmann 2 3 2
10) PwC 3 2 3
11) BB 1 1 2
12) Kovona  5 4 5

Dejte nám prosím vědět, jak to vidíte a vnímáte vy… A když se rozhodnete využít možnosti vyniknout na "profesionální sociální síti" LinkedIn a zaujmout kandidáty vtipným a originálním bannerem, ozvěte se nám. Rádi jej pro vás připravíme. Dává nám to smysl ľ investovat malé úsilí a ukázat tak, že o kandidáty skutečně stojíte a máte co nabídnout.

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.