Rituály: cesta k firemní kultuře
Víte kdo nosí vánoční dárky v Bonami? Nápověda: Ježíšek to není.
Číst víceZačněme pár čísly, které rozhodně stojí za povšimnutí (1):
Za pozornost rovněž stojí fakt, že Glassdoor expanduje od roku 2014 taky na evropský trh. Funkční už je německá, britská a francouzská mutace. A jak naznačuje odkaz www.glassdoor.cz, můžeme očekávat, že to Glassdoor rozjede ve velkém i v České republice. Pro srovnání ještě údaje za USA, Německo a Česko (2):
USA | Německo | Česko | |
počet registrovaných firem | 187.085 | 3.698 | 467 |
počet pracovních nabídek | 415.922 | 453.679 | 5.075 |
Glassdoor je transparentní pracovní portál. Umožňuje zaměstnancům hodnotit anonymně zaměstnavatele v různých kategoriích, do nichž spadá například i výše platu, benefity, či life-work balance. Zaměstnavatelé zde oproti tomu mohou inzerovat svoje pracovní nabídky a hodnocení zaměstnanců odsouhlasit samotným vedením, nejčastěji CEO.
Díky Glassdoor může docházet k situacím podobným té, kterou zažila americká firma Radioshack, prodejce elektroniky. Z jejich prezentace byste možná usoudili, že se jedná o zaměstnavatele snů...
Ale vám to přece jen nedá, a podíváte se Glassdoor.com. A co nezjistíte...?
Radioshack zdaleka není zaměstnavatelem snů! Jeho hodnocení je jen 2,4 hvězdičky, práci u něj by doporučilo jen 32% zaměstnanců...
V Česku najdeme na Glassdooru zatím spíše velké nadnárodní firmy, např. Škoda Auto, EY či OKIN. Celkem je jich 467.
Glassdoor také každoročně vyhlašuje žebříček firem, které mají nejspokojenější zaměstnance. Na špici se pravidelně umisťuje Google (to je ale překvapení, že? ;-). Všechny hodnocené firmy musejí mít alespoň 1.000 zaměstnanců, tito pak v dotaznících hodnotí pracovní prostředí, firemní kulturu, přístup nadřízených, způsob vedení managementu i firemní benefity. Dotazníkové šetření probíhá během celého roku, Glassdoor jej vyhodnocuje podle vlastního – patentovaného – algoritmu. Portál tento žebříček vyhlašuje už 7 let, přičemž vítěz platí za nejlepšího zaměstnavatele pro příští rok. Zajímavé je sledovat i umístění firem v jednotlivých ročnících.
Glassdoor je důkazem toho, že čím dál tím více lidí zajímá při výběru zaměstnavatele více než jen popis pracovní pozice a výše mzdy. Chtějí vědět, do čeho jdou, co zaměstnavatel skutečně nabízí, jaká je firemní kultura, jejíž mají být součástí. Hledají informace, ověřují si jejich důvěryhodnost. Chtějí zaměstnavatele, kterému mohou věřit, který je nelakuje.
Současný svět informací na dlani, svět sociálních sítí a dnes i Glassdooru jim v tomto vychází vstříc.
Nezbývá jim nic jiného, než budovat autentické značky, se kterými jsou ztotožněni zaměstnanci, dávají smysl kandidátům na trhu práce a dokáží firmu odlišit od konkurence. K tomu již nepostačí postovat inzeráty či udělat ad hoc kampaň. Chce to strategii, tedy jasnou představu o tom, jaká chce firma být a jak chce být lidmi vnímána, a tu den za dnem, krok za krokem uvádět v život ve všem, co firma jako zaměstnavatel dělá a říká ve vztahu ke svým zaměstnancům i těm ostatním na trhu práce.
Přeji vám, ať to, co o sobě jako zaměstnavatel říkáte, hodnotí lidé maximálním počtem hvězdiček.
Dále si přečtěte:
2) Představte vaše zaměstnance a nechte je říci, proč ve vaší firmě pracují
3) Když jednoho dne nepřijde nikdo do práce
4) Příběhy pravdivé, skoro pravdivé, lživé i manipulativní, nicméně zatraceně funkční
5) Představte své opravdové hodnoty opravdvě
Víte kdo nosí vánoční dárky v Bonami? Nápověda: Ježíšek to není.
Číst víceNěkteří stále věří, že reklamní plakáty k získání pozornosti zákazníků stačí. Možná.
Číst víceJak se jako HR napojit na byznysové priority a začít nad HR aktivitami a projekty přemýšlet opravdu…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.