Na jakých webech hledáme inspiraci?
Upéct doopravdy fungující značku zaměstnavatele vyžaduje zapáleného klienta, kvalitní podklady, cit…
Číst víceVzhledem k tomu, že slovo z úst je nejsilnějším marketingovým nástrojem, který kdy kdo vymyslel, je potenciál programu doporučení obrovský. Co všechno tedy může skvěle fungující program doporučení firmě zajistit?
Že jsou to hezky vymalované vyhlídky, kterou jsou na hony vzdálené realitě? Ano, často tomu tak je. Dnes a denně se setkáváme s firmami, ve kterých program doporučení tak zvaně mají, ale tím to i končí. Žádný přísun správných talentů do firmy se nekoná a tento, původně nadějně vyhlížející, nástroj náboru zaměstnanců se stává jen dalším z řady neúspěšných pokusů.
Hledání instantního řešení
Firmy na program doporučení často nahlížejí jako na jednoduché a rychlé řešení. Prostě vyhlásí odměnu za každou novou hlavu, kterou jim zaměstnanec přinese a která po nějaký čas zůstane. Program doporučení je ale ve skutečnosti špičkou ledovce, která se nezhroutí jen tehdy, stojí-li na pevných základech v podobě zaměstnanců, kteří souzní s posláním a firemní kulturou a kteří rozumí tomu, jaké lidi a proč mají do firmy přivést.
Špatná interní komunikace
Pokud si HRisté nedají práci s vysvětlením oč firmě jde, proč s programem doporučení přichází a na jakých principech bude fungovat a jaké lidi na jaké pozice hledá, zaměstnanci nebudou programu doporučení věnovat přílišnou pozornost nebo budou přivádět nevhodné kandidáty, což vyústí ve frustraci všech zúčastněných.
Žádná nebo špatná HR marketingová podpora
Úspěšnost programu doporučení výrazně podkopává, když zaměstnanci nemají co ostatním lidem o firmě ukázat, co s nimi sdílet. Takový zaměstnanec je na tom stejně jako obchodník, který vyrazil prodávat produkt aniž by měl v ruce alespoň jeho fotku.
Nefunkční odměňování
Chybou bývá, že se firma orientuje pouze na finanční odměnu za získaného zaměstnance a zapomíná na takové věci, jako jsou uznání či úspěch ve hře, kterou takový program doporučení může do značné míry být. V neposlední řadě je demotivující, když je odměna příliš komplikovaně dosažitelná, např. když je na ni potřeba čekat třeba i více než rok.
V prvé řadě, nečekejte, že vám někdo naservíruje na stříbrném podnose hotové řešení. Nebavíme se o cafetéria systému, ale o získávání těch správných lidí, což pro mnoho firem není nic menšího než otázka života a smrti.
Udělejte si nejdříve pořádek doma
Snažte se, aby jedinou motivací nebyly peníze
Tvořte svůj vlastní obsah komunikace
Dávejte feedback
Že je to plný barák úkolů? Ano, to je. Program doporučení zkrátka není jednoduchá věc, kterou zavedete ze dne na den. Má-li být úspěšný, je potřeba, aby byl výsledkem jasné strategie a fungoval ruku v ruce s dalšími aktivitami, jako je tvorba a šíření obsahu komunikace a systematická interní komunikace vaší firmy.
Je to však investice, která, zdá se, rozhodně stojí za to. Potenciál programů doporučení je enormní a je zřejmé, že v budoucnu budou hrát čím dál tím větší prim.
Dále si přečtěte:
1) You are the first, my last, my everything
3) 20 součástek náborové komunikace
4) Kvalitní kandidáty přilákáte značkou, které budou věřit
5) Motivace
Upéct doopravdy fungující značku zaměstnavatele vyžaduje zapáleného klienta, kvalitní podklady, cit…
Číst víceDneska rozebereme, jak vizi dostat do každodenní reality.
Číst víceTato případová studie je o práci s hodnotami a řeší typický problém, se kterým se u firem často…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.