Vánoční lekce od UPS chytne za srdce
Ruku na srce, milí HRisté. Kdo z vás by si nepřál, aby v tom příštím roce byla vaše firma…
Číst víceVycházím z předpokladu, že obvykle hledáte do firmy talentované a motivované lidi. Správně? Tím talentované mám na mysli především lidi s velkým potenciálem se věci rychle učit a v praxi realizovat a tím motivované zase myslím na lidi, kteří chtějí svůj potenciál pro nás uvolnit bez nutnosti se nechat k tomu stimulovat hromadou peněz a benefitů.
Předkládám vám úplný výčet položek obsahu náborové komunikace, který při oslovování talentovaných a motivovaných kandidátů můžete použít. Určitě není nutné je mít všechny. Spíše jde o to je namixovat tak, aby v nich dohromady byl zachycen především smysl vašeho byznysu nebo konkrétní pracovní role a firemní kultura, se kterou tento smysl každodenně naplňujete.
Nechci se nyní rozepisovat o způsobu a formě tvorby těchto obsahových položek. Začít s pochopením skupin příjemců - kandidátů, které má komunikace oslovovat, je základ. A zůstat pak srozumitelný, lidský a opravdový, použít místo slov infografiku a obrázky a ideálně pak videa, zahrnout názory zaměstnanců a jejich příběhy..., je téma pro další článek.
Takže zde nabízím úplný seznam položek obsahu náborové komunikace s jejich popisem:
1. Poslání
Poslání vyjadřuje základní motiv, proč firma vznikla a proč existuje. Jaký náboj - myšlenku - s sebou od začátku nese. Tato část obsahu může dodat celé komunikaci emoce, autentičnost a důvěryhodnost. Kandidátům dává prostor pro to, aby se s firmou mohli ztotožnit v úrovni emocí.
2. Pracovní pozice
Představení pracovní pozice je popisem role (odpovědností a výstupů) a potřebných znalostí a dovedností. Zaměřte se na přispění pracovní role vyššímu celku - firmě nebo celému světu.
3. Projekty
Konkrétní projekty můžou firmu učinit přitažlivou nebo alespoň její přitažlivost zvýšit. Můžou postihovat oblasti zájmů, které v jiných částech obsahu nejsou.
4. Firemní hodnoty
Když firemní hodnoty vznikají společně se zaměstnanci společnosti, kteří se dohodnou na pravidlech / vzorcích chování pro ně důležitých a výhodných, jsou významným prvkem firemní kultury, nástrojem pro vedení lidí a budování silných týmů.
5. Koho hledáme
Jedná se o představení osobnostních charakteristik člověka, který bude tím správným člověkem do týmu a firemní kultury. Každá firma je jiná. Čím více firma vybírá "svoje" lidi, tím rychleji a lépe mohou začít uplatňovat svůj talent a potenciál.
6. Produkty a služby
Co firma dělá, jaké jsou její výstupy, je další významnou položkou obsahu. Tyto výstupy jsou "fyzickým potvrzením" myšlenek a názorů společnosti; "co říká to dělá". Patří sem také reference zákazníků a odborníků v daném oboru.
7. Představení zaměstnanců
Představení zaměstnanců (budoucích kolegů), manažerů (budoucích šéfů) je pro celou náborovou komunikaci velmi důležité. Kandidáti si můžou udělat představu, s kým budou pracovat.
8. Akce a rituály
Každá firemní kultura je utvářena také firemními rituály a firemními akcemi. Jejich prezentace umožní kandidátům nahlédnout do života firmy a její atmosféry.
9. Pracovní prostředí
Kanceláře jsou často zhmotněným vyjádřením (potvrzením nebo vyvrácením) poslání, firemních hodnot, stylu vedení, úrovně komunikace atd. Kandidát si udělá rychle obrázek "jak firma dýchá a žije".
10. Kariérní a osobnostní růst
Jedná se o nástin možností růstu zaměstnanců uvnitř firmy. Zahrnuje oblasti jako vzdělávání, plánování kariéry, koučink nebo mentoring, podporu při studiu na VŠ, ale také styl vedení.
11. Vlastní názory a myšlenky
Firmu navenek reprezentují lidé, odborníci, manažeři, lídři. Čím více se ve svých oborech prosazují, tím více světla padá na firmu, ve které pracují.
12. Ocenění, patenty, know-how a technologie
Tato skupina doplňuje informace o firmě z dalších pohledů. Ocenění jako zaměstnavatel roku, zajímavé patenty či jedinečné know-how, moderní technologie - ať již výrobní nebo softwarové, mohou být velmi atraktivní částí představení firmy.
13. Vize
Čeho chce společnost dosáhnout v dlouhodobém horizontu? Je to vzrušující představa nebo jen ploché věty?
14. Příběh
Představení společnosti - část obvykle nazývána „Kdo jsme“ - vidíme spíše jako příběh, ve kterém se na pozadí dané doby a kulturního prostředí rodí podnikání z prvotní myšlenky zakladatelů s konkrétními lidmi, kteří vyznávají určité osobní hodnoty.
15. Proč pracovat u nás
Argumentář proč je dobré ve společnosti pracovat. Téměř žádná společnost nemůže vynikat ve všech parametrech, které kandidáti zvažují. Jde o to, vybrat ty parametry, ve kterých firma chce být jako zaměstnavatel na trhu práce atraktivní a ty dlouhodobě výrazně naplňovat a komunikovat.
16. Příslib
Jedna až tři věty, které jednoduše shrnují jedinečnou nabídku zaměstnavatele, která ho výrazně odlišuje od ostatních konkurentů - zaměstnavatelů - na trhu práce.
17. Benefity
Představení nabídky pro zaměstnance nad rámec platu. I zde mají firmy prostor kandidáty zaujmout, pakliže nabízejí jedinečné benefity, které zaměstnanci oceňují. Mobil, stravenky a týden dovolené navíc tím nemyslíme.
18. CSR
Hlásí-li se firma k přispění společnosti, pomáhá-li v rámci lokality či konkrétní komunity, je dobré to světu sdělit. Tento obsah s vysokým emočním nábojem se může stát součástí obsahu, která bude přitahovat další skupinu kandidátů.
19. FAQ
Časté otázky kandidátů je dobré zodpovědět rovnou. Patří sem také informace o průběhu náborového procesu, které podporují vytvoření důvěry ve firmu i proces.
20. Komunikace spojená s náborovým procesem
Z pohledu kandidáta se jedná o zásadní část komunikace. Jaké zasíláte kandidátům potvrzení o přijetí jejich CV, jakou pozvánku na náborový rozhovor a informaci o nepřijetí / nepostupu do dalšího kola? Chtěli by jste sami takový e-mail dostat?
Pracovní pozice se uplatní jako součást náborového inzerátu.
Dejte nám vědět, zda-li Vás něco v článku zaujalo nebo jaký je váš názor na obsah náborové komunikace.
Dále si přečtěte:
1) Představte vaše zaměstnance a nechte je říci proč ve vaší firmě pracují
2) 5 výborných videí značek zaměstnavatelů
3) Budujete firmu od základu? Chytrý nábor je mise číslo 1
4) Vyprávějte příběhy, lidé vám budou lépe rozumět
5) 5 chyb v náboru, které mohou zničit vaši firemní kulturu
Ruku na srce, milí HRisté. Kdo z vás by si nepřál, aby v tom příštím roce byla vaše firma…
Číst víceFiremní kultura není jen několik hezkých frází na papíře.
Číst vícePrvní den v práci je důležitou složkou budování vztahu ke značce zaměstnavatele, aneb on-boarding…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.