Autor: Jiří Landa Akce 28. 4. 2020

Tak trochu jiná líheň talentů?

Tento článek byl napsán pro HR kavárnu. 

Touží po prestižním a silném zaměstnavateli, který mu poskytne jistou a stabilní práci. Nabízí mu své vzdělání a ochotu se dál rozvíjet. Na oplátku očekává kreativní prostředí, které ho bude bavit, a dost volného času pro sebe. Tak nějak charakterizují současné výzkumy českého absolventa vysoké školy, příslušníka generace Y.

Dnes a denně se setkáváme s firmami, které problematiku absolventů řeší jako palčivý problém. Absolventi se nechtějí příliš obětovat práci, ale firmy chtějí a potřebují, aby zejména v začátcích pracovali od nevidím do nevidím, aby se něco naučili, rostli, aby z nich něco vychovali. A když už z nich konečně něco vychovají, jak to udělat, aby jim hned neutekli ke konkurenci?

Vzpomněl jsem si na vlastní začátky a začátky mnoha svých spolužáků z pražské Vysoké školy ekonomické – narazili jsme totiž na jednoho osvíceného člověka, který nastartoval naši budoucí kariéru. Jmenuje se Zdeněk Choleva. Jeho jméno a skupina jeho firem seskupených pod hlavičkou Helma Group byly od poloviny 90. let, řekněme do roku 2010, skutečným pojmem v oblasti polygrafie. 

Zdeněk, tak jak ho znám, byl vždy velmi charismatický vůdce, který dokázal lidi, studenty nevyjímaje, nadchnout. Zároveň vždy vyhledával „dravé mlaďochy“, kteří se nebojí, dával jim příležitosti a tak trochu je preferoval před hotovými seniorními manažery, podle něj často nakaženými celou řadou nešvarů z korporací.

Protože jsem měl to štěstí patřit na začátku milénia (konkrétně v roce 2002) do skupiny zhruba dvaceti „mlaďochů“, které Zdeněk Choleva prakticky v jednom roce nabral a z většiny z nich něco vychoval, rád bych se s vámi podělil o své osobní zkušenosti z jeho líhně talentů. Onou líhní byla firma Hellprint, jakási produkční a brokerská agentura na poli archového ofsetového tisku, která vytěžovala nevyužité kapacity tiskáren (a těch bylo v té době opravdu hodně) a dodávala jim do výroby již technologicky kompletně připravené zakázky v dohodnutém objemu výměnou za de facto nákladové ceny. Na druhé straně firma poskytovala služby reklamkám a koncovým klientům, kterým zajišťovala ofsetový tisk v expresním čase a za nejlepší ceny na trhu. 

Hellprint byl studentskou firmou, líhní, která vychovávala talenty pro ostatní firmy z Helma Group.

Celý článek najdete na HR kavárně zde.

Dále si přečtěte:

1) You are the first, my last, my everything

2) 5 chyb v náboru, které mohou zničit vaši firemní kulturu

3) Jak se rodí opravdová značka

4) Představte své opravdové hodnoty opravdově

5) Tipy na atraktivnější náborovou komunikaci – 1. díl: Nechte lidi nahlédnout dovnitř.

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.