Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Aktuální trendy HR marketingu v České republice - rok 2014

K dispozici je mnoho zahraničních výzkumů v oblasti budování značek zaměstnavatelů a HR marketingu. Ty jsou nám mnohdy inspirací, pro české prostředí jsou však málo použitelné. Zpožďují se v čase. Proto jsme se rozhodli udělat takovýto výzkum u nás. Přečtěte si, jak to dopadlo.

Protože se jedná o první ročník výzkumu, na meziroční srovnání se můžeme společně těšit až příští rok. Nyní připojujeme alespoň krátký komentář, srovnání s trendy v marketingu(1)  a zahraničními trendy v oblasti zaměstnavatelských značek(2).

Oproti trendům v českém marketingu nebo v budování zaměstnavatelských značek v zahraniční není a nebude Optimalizace kariérních stránek pro zobrazení na mobilních telefonech používaným trendem v ČR. Například ve Spojených státech 43% zaměstnanců uvedlo, že ke hledání práce použilo mobilní telefon a 37% zástupců generace Y očekává, že kariérní stránky budou optimalizované pro mobilní telefony(3).

Zatímco stálicí v marketingových trendech je obsahový marketing, Unikátní obsah náborové komunikace značky zaměstnavatele používá pouze polovina respondentů a v tomto roce začne používat pouze 6% respondentů.

V zahraniční bude více pozornosti věnováno porozumění uchazečů. V ČR pak pouhý jeden respondent zmínil, že jeho společnost začne používat Vlastní výzkum rozhodovacích kritérií cílové skupiny uchazečů. Těžko se oslovují zákazníci nebo budoucí zaměstnanci, když nevíme, na co přesně slyší...

A který trend by v tomto roce měl být nejvýraznější? Strategie pro budování značky zaměstnavatele.

Já osobně věřím, že značka zaměstnavatele může přispět nejen k dlouhodobému přitahování správných lidí (a tím i k zefektivnění náboru), ale také k podpoře přerodu personalistů na skutečné partnery podnikání. Vytvoření takové strategie totiž s sebou nese mnoho pohledů na zaměstnance jako na zákazníky nebo potřebu orientace na trhu při hledání jedinečné nabídky zaměstnavatele vymezované vůči konkurenci. Naplňování zaměstnavatelské značky v každodenním životě pak často vyžaduje další obchodní a marketingové přístupy k oslovování a získávání nových zaměstnanců.

Výzkum jsme připravili společně s našimi partnery, odborníkem v oblasti výzkumu a značkových strategií Davidem Šimákem a praktiky v oblasti náboru lidí Hankou Smítalovou a Petrem Skondrojanisem.

Výzkum proběhl v březnu 2014 a zúčastnilo se ho 101 respondentů z řad personalistů.

Prezentaci výsledků si můžete v pdf formátu (nejlepší čitelnost) otevřít a stáhnout ZDE.

Kompletní výsledky s našim komentářem můžete nastudovat v 11 stránkové prezentaci.

 

 

Zdroje:

(1) Trendy v českém marketingu pro rok 2014, Idealisti

(2) 4 Trends to Watch for in 2014, Melissa Bailey, Universum

(3) Jobvite Job Seeker Nation Study 2014, Jobvite

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.