3PA321: Employer Brand Management
Volitelný předmět na VŠE, který se snažíme vyučovat jinak.
Číst víceK dispozici je mnoho zahraničních výzkumů v oblasti budování značek zaměstnavatelů a HR marketingu. Ty jsou nám mnohdy inspirací, pro české prostředí jsou však málo použitelné. Zpožďují se v čase. Proto jsme se rozhodli udělat takovýto výzkum u nás. Přečtěte si, jak to dopadlo.
Protože se jedná o první ročník výzkumu, na meziroční srovnání se můžeme společně těšit až příští rok. Nyní připojujeme alespoň krátký komentář, srovnání s trendy v marketingu(1) a zahraničními trendy v oblasti zaměstnavatelských značek(2).
Oproti trendům v českém marketingu nebo v budování zaměstnavatelských značek v zahraniční není a nebude Optimalizace kariérních stránek pro zobrazení na mobilních telefonech používaným trendem v ČR. Například ve Spojených státech 43% zaměstnanců uvedlo, že ke hledání práce použilo mobilní telefon a 37% zástupců generace Y očekává, že kariérní stránky budou optimalizované pro mobilní telefony(3).
Zatímco stálicí v marketingových trendech je obsahový marketing, Unikátní obsah náborové komunikace značky zaměstnavatele používá pouze polovina respondentů a v tomto roce začne používat pouze 6% respondentů.
V zahraniční bude více pozornosti věnováno porozumění uchazečů. V ČR pak pouhý jeden respondent zmínil, že jeho společnost začne používat Vlastní výzkum rozhodovacích kritérií cílové skupiny uchazečů. Těžko se oslovují zákazníci nebo budoucí zaměstnanci, když nevíme, na co přesně slyší...
Já osobně věřím, že značka zaměstnavatele může přispět nejen k dlouhodobému přitahování správných lidí (a tím i k zefektivnění náboru), ale také k podpoře přerodu personalistů na skutečné partnery podnikání. Vytvoření takové strategie totiž s sebou nese mnoho pohledů na zaměstnance jako na zákazníky nebo potřebu orientace na trhu při hledání jedinečné nabídky zaměstnavatele vymezované vůči konkurenci. Naplňování zaměstnavatelské značky v každodenním životě pak často vyžaduje další obchodní a marketingové přístupy k oslovování a získávání nových zaměstnanců.
Výzkum jsme připravili společně s našimi partnery, odborníkem v oblasti výzkumu a značkových strategií Davidem Šimákem a praktiky v oblasti náboru lidí Hankou Smítalovou a Petrem Skondrojanisem.
Výzkum proběhl v březnu 2014 a zúčastnilo se ho 101 respondentů z řad personalistů.
Zdroje:
(1) Trendy v českém marketingu pro rok 2014, Idealisti
(2) 4 Trends to Watch for in 2014, Melissa Bailey, Universum
(3) Jobvite Job Seeker Nation Study 2014, Jobvite
Volitelný předmět na VŠE, který se snažíme vyučovat jinak.
Číst víceJak takový projekt firmy Úspěšnější díky lidem probíhá?
Číst víceTak schválně? Kde jinde? Pavel Puff do jádra kladivem sice nebouchá, ale vede ve Skupině ČEZ tým…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.