Autor: Lucie Stoberová Akce 28. 4. 2020

10 fantastických kariérních stránek

Nechali jsme se inspirovat článkem Nicka Leigh-Morgana, který se rozhodl vybrat 10 společností, jejichž kariérní stránky, vypadají přímo skvěle. Ve svém článku uvádí také důvody, proč ho firma tak zaujala. Pokud vašim kariérním stránkám něco chybí a nedaří se vám skrze ni najímat zaměstnance, omrkněte, jak to dělají tyhle společnosti, a třeba je začněte napodobovat. 

Článek v originále naleznete zde.

Naše firma iKrut prošla kariérní stránky více než 500 společností. Snažili jsme se do průzkumu zahrnout co nejvíce typů organizací. Hodnotili jsme podle následujících kritérií: snadnost užívání, kvalita a kvantita poskytnutých informací, pravděpodobnost, že stránku najdou vyhledavače, a celková atraktivita.

Zde jsou ty, které nás zaujaly nejvíce. Jsou řazeny podle abecedy:

Apple:

Tato stránka vlastně nesplňuje většinu našich kritérií, ale zkuste se podívat na jejich video a odolat pokušení pracovat pro ně. Ponaučení, které jsme díky nim získali? „Natočte takové náborové video, že lidé budou jen žasnout“.

General Mills:

Moc se nám líbil nástroj „Najdi tu pravou pozici“

Google:

Přímo překypuje skvělými návnadami, které na kandidáty udělají jistě veliký dojem.

ITV:

Fantasticky zpracované kariérní stránky. Nejvíce nás zaujal nástroj spojující jejich stránky s Linkedin, který umožňuje kandidátům zjistit, jestli v této společnosti nepracuje některý z jeho známých.

Metaswitch:

Moc se nám líbily jejich hry ve formě hlavolamů.

Netapp:

Nikdy jsme o nich neslyšeli, ale s tak výbornými stránkami pro ně bude brzy jistě pracovat elita.

Pepsi:

Moc se nám líbí video s podrobnými profily jejich zaměstnanců.

PWC:

Sekce “Naši lidé” je skvělá. Vidíte tam zaměstnanecký postup každého zaměstnance. Skvělý nápad.

Spotify:

Hlavolamy, profily zaměstnanců, videa, snadno vyhledatelná volná místa …na těch stránkách najdete všechno.

Ale stránka, která představuje dokonalé souznění vlastností, jako je snadné používání, dostatek relevantních informací a atraktivita na úrovni, kterou mají i všechny ostatní stránky, které jsme viděli, patří společnosti Hymans, což dokazuje, že nemusíte být světově známou firmou, abyste byli pro kandidáty atraktivní.

Plní veškeré funkce, které by měly kariérní stránky, plnit. Dovolte nám uvést několik důvodů, proč se nám tak moc líbí:

  • Moc se nám líbil fakt, že odkaz na sekci „Kariéra“ je jasně viditelný na přední stránce společnosti.
  • Líbí se nám, že design sekce se trochu liší od designu hlavních stránek. Působí to dojmem, že se opravdu snažili zapůsobit na své kandidáty.
  • Sekce „Často kladené otázky“ je úžasná. Prostá, ale plná relevantních informací.
  • Skvělé jsou na video nahrané výpovědi zaměstnanců. Nic nezapůsobí na kandidáty tak, jako vidět své potencionální kolegy vychvalovat svého zaměstnavatele. 
  • Kandidáti mají dokonce k dispozici interaktivní blog, ve kterém mohou klást otázky nebo případně posílat komentáře.
  • Je úžasné, že kariérní stránky jsou plná klíčových slov relevantních pro jejich obor. 
  • Každá volná pozice má svou samostatnou stránku a její název se objevuje i v URL. Díky tomu jí snadno najdou vyhledavače, jako je například Google, což vám zajistí více přímých náborů. Spoustu volných míst, která tato společnost nabízí, jsme našli jednoduše skrze Google.
  • Zapůsobil na nás fakt, že profil společnosti na Twitteru najdete v sekci „Kariéra“
  • Ze všeho nejvíce nás ale oslovil přehledný vzhled a navigace, která umožňuje snadno najít a vrátit se k obsahu, který se vás týká.

Zde je pár dalších nápadů, které by mohli zvážit nejen oni, ale i vy ostatní. Umožněte lidem, aby mohli snadno sdílet práci na svých sociálních stránkách, např. aby mohli nahrát svůj životopis do skupiny Talent pool, nebo třeba aby měli možnost zapsat se na vašich stránkách a dostávat mailem upozornění, že se ve vaší společnosti objevila nová místa.

Nestačí jen uvádět volné pozice. Spousta lidí bude mít o práci u vás zájem, ale k dispozici máte stejné množství špičkových kandidátů, jako bylo před pěti lety, takže pokud chcete, aby se těchto 5% kandidátů ucházelo o práci zrovna u vás, pak jim budete muset poskytnout více informací, než je prostý výčet volných míst. Zeptejte se sami sebe, co byste rádi viděli, kdybyste se ucházeli o práci, a porovnejte to s vašimi současnými kariérními stránkami. Sedí to?

Dále si přečtěte: 

Jak používáme LinkedIn při hledání práce?

Jaká je návštěvnost kariérních stránek?

Jak zaručeně zničit firemní kulturu?

 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.