Autor: Jiří Landa Akce 28. 4. 2020

Chudé HR sedí na truhle plné peněz

Tento článek byl napsán pro HR Kavárnu. 

Ovšem dříve, než se pustím do cupování HR marketérů, cítím potřebu na úvod říci, že si nechci a ani nemohu nárokovat patent na pravdu. Mé názory a postoje nejsou podloženy empirickými výzkumy. Zakládají se na poznání, ke kterému jsem dospěl komunikací s desítkami (tedy jen malým zlomkem) firem, velkých zaměstnavatelů zejména z oblasti služeb, analýzou jejich HR marketingové komunikace, a to jak externí, tak interní, a spoluprací s řadou z těchto firem v oblasti marketingu i HR marketingu.

Zatímco v marketingu vytvářejí a realizují dlouhodobé strategie a věnují se budování značky, v HR marketingu plní často jen krátkodobé úkoly spojené s obsazováním aktuálně volných pozic. Způsoby, jakými firmy oslovují a do svých řad lákají ty nejlepší kandidáty, jsou po desetiletí stejné a o tom, zda fungují, panují oprávněné pochybnosti. Stále stejné neatraktivní inzeráty, čistě informativní kariérní weby bez schopnosti představit opravdově hodnoty a z nich pramenící firemní kulturu, neřkuli snahy předložit kandidátům srozumitelný příslib, tedy důvody, proč by měli chtít pro firmu pracovat, profily na sociálních sítích (pokud nejsou ve firmě vůbec zakázány), na kterých neprobíhá žádná komunikace a nic se na nich neděje. Pokud odhlédnu od obecně nízké míry atraktivity náborového procesu pro kandidáty, tedy schopnosti zaujmout, vidím hlavní problém v orientaci pouze na kompetence kandidáta. Onen lety zažitý způsob komunikace nedokáže cíleně oslovovat a do firmy přivádět tzv. „right fit“, tedy lidi, kteří do firmy pasují jako dílek do mozaiky puzzle. A právě v tom je podle mne hlavní úloha budování značky zaměstnavatele, jíž je HR marketing nedílnou součástí. 

V tomto článku se ale nechci věnovat polemice o tom, jak má či nemá vypadat HR marketingová komunikace směrem ke kandidátům. Aktuální stav, který vnímám, je totiž jen důsledkem.

Pídil jsem se po příčině, po oněch důvodech, proč HR markeťáci nedělají svou práci tak, jak by mohli, tedy s využitím poznatků, technik a nástrojů, se kterými jejich kolegové marketéři pracují stejně jistě a samozřejmě jako s vidličkou a nožem.

Celý článek naleznete na HR Kavárně zde

Dále si přečtěte: 

(Ne)dělejte si srandu z HR Marketingu!

Lesk bída a náborové inzerce.

Gamifikace v HR?

 

 
 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.