Zmapovali jsme míru souznění zaměstnanců s firemní strategií a pomohli pochopit příčiny.

Jak vnímají zaměstnanci svoji firmu jako zaměstnavatele? Jak pravděpodobně by ji doporučili svému kamarádovi? A jaké důvody jim brání ji doporučovat více? Na všechny tyto otázky jsme hledali odpovědi ve velkém průzkumu značky zaměstnavatele v Komerční bance.

PRŮZKUM SOUZNĚNÍ

Neznali důvody, proč by k nim měli jít pracovat ti nejlepší lidé z trhu práce. Nevěděli přesně, v čem jako zaměstnavatel vynikají, v čem jsou mezi bankami jako zaměstnavatel jedineční. Chtěli vědět, jak moc zaměstnanci souzní se strategií firmy. A na vysoce kompetitivním trhu, jakým bankovnictví bezpochyby je, potřebujete vědět, co můžete lidem na trhu práce nabídnout.

Ve spolupráci s HR týmem jsme upřesnili výzkumné zadání, definovali si okruhy, které jsme chtěli zmapovat a oblasti, na které jsme se chtěli zvláště zaměřit. Zaměstnance jsme si rozdělili do několika skupin, abychom mohli nahlédnout do jednotlivých týmů a profesí. Zkombinovali jsme individuální se skupinovými rozhovory a vše si potvrdili dotazníkovým šetřením.

JAKÝ PŘÍNOS SPOLU-PRÁCE MĚLA?

Na základě našich zjištění upřesnila Komerční svou people strategii a upravila svou komunikaci s lidmi na trhu práce. Vybrali si pilíře značky zaměstnavatele, které v práci uvnitř firmy dále zlepšují a posilují. Získali potřebný fokus. A nyní dokážou také představit svou nabídku jednotlivým profesím – bankovním specialistům, IT expertům, obchodníkům či studentům.

Přečtěte si více v článku Dejte značce pevné základy, který vás provede přípravou průzkumu značky zaměstnavatele nebo také v článku Jsem “spoko”, nic po mně nechtějte, ve kterém vás seznámíme s pyramidou potřeb zaměstnanců.

„S Petrem Hovorkou a jeho týmem se nám skvěle spolupracovalo. Díky svým zkušenostem a schopností zaměřit se na klíčové aspekty people managementu nám přinesli úplně nový pohled na to, jak naši zaměstnanci vnímají banku jako zaměstnavatele. S lidským přístupem, velmi citlivě a systematicky získali názory našich zaměstnanců a také důvody proč ve firmě pracují a co je pro ně v tomto směru zásadní. Petr přišel nejen s velkým nasazením a spoustou skvělých nápadů, ale také nám perfektně dokázal jednoduše a velmi konkrétně doporučit co a proč udělat pro zvýšení atraktivity banky jak pro nové lidi, tak i pro stávající zaměstnance.”

Pavel Jirák / ex-HR Director

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.